Zajęcia od 25 marca do 29 maja

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 czerwca 2020

emotikony na gg serca        Witajcie 

Jutro sobota  więc pomożemy rodzicom w sprzątaniu.

1.Piosenka ta na pewno umili wam sprzątanie,może swojego pokoju.

Więc śpiewajmy i sprzątajmy     klik

2.Co to za przedmioty? Wysłuchajcie zagadek i spróbujcie wskazać odpowiedzi na obrazkach.

Podzielcie nazwy na sylaby.

 

            

 Ta czupryna na długim patyku

 zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku. (mop)

 

 Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.

 Zetrze kurz szybciutko, bo to mała... (ścierka)

 

 Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?

 Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona. (odkurzacz)

 

 Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.

 Gdy wytrzesz w nią buty, będzie czyściutko. (wycieraczka)

 

 Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie.

 Jedna zmiecie piach, wyrzuci go druga. (zmiotka i szufelka)

 

 Wszystkie te przedmioty służą do sprzątania (utrzymania czystości)

3.Spróbujcie odgadnąć dżwięki jakie wydają sprzęty AGD    klik

4. Poćwiczymy dodawanie i odejmowanie     klik

5.„Czas na piknik” – zabawa doskonaląca spostrzegawczość i koncentrację

Przyjrzyjcie się uważnie  ilustracji. Postarajcie się udzielić wypowiedzi pełnym  zdaniem.

 Opowiedzcie na pytania:

  1. Gdzie wybrała się rodzina i jak spędza czas?
  2. Gdzie znajduje się: plecak, aparat, arbuz, latawiec, butelka, piłka, okulary, rower, pomidor?

Odpowiedzcie na pytanie używając przyimków: na, pod, za, obok, przed, nad oraz kierunków: po prawej, po lewej stronie.

  • Ile owoców i warzyw znajduję się na wszystkich talerzach?
  • Jakie emocje towarzyszą rodzinie?
  •   Życzymy Wam miłego weekendu. Trzymajcie się cieplutko:-)      

 

28.05.2020

Witajcie Kochani                            

 

Dzień dzisiejszy zaczniemy od zabawy ,,Ojciec Wirgiliusz"   klik

 Śpiewamy piosenkę a na samym końcu dziecko naśladuje ruchy rodzica (siostry, brata), następnie rodzic naśladuje ruchy dziecka.

 Ojciec Wirgiliusz uczył dzieci swoje,

a miał ich wszystkich sto dwadzieścia troje.

 Hejże dzieci, hejże ha, hejże ha,

  róbcie wszystko to co ja!

 2. Posłuchajcie opowiadania pt. ,,Zapach Mamy" R. Piątkowskiej     klik     

Rozmowa na temat opowiadania:                       

- z czym kojarzy się Tomkowi mama?

- Co zrobił Tomek z perfumami mamy?

- Co robił Tomek przed snem, kiedy nie było mamy?

- Co się śniło Tomkowi?

- Co dostał Tomek od mamy?

 3.Zabawa „Jaka jest moja mama”

Dziecko siedzi na dywanie, na chwilę wstaje, jeżeli to co mówi rodzic, pasuje do jego mamy.

  • Ma niebieskie oczy
  • Czyta książki
  • Jeździ na rowerze
  • Ma długie włosy
  • Ma brązowe oczy
  • Piecze ciasta
  • Ma ciemne włosy
  • Nosi okulary
  • Prowadzi samochód
  • Kocha mnie

Ćwiczymy pamięć  zapamiętaj układ obrazków    klik

Sprawnie dodajemy -działania matematyczne    klik  

Obejrzyjcie bajkę ,,Szczęśliwa Rodzinka Treflinków"    klik

     Do jutra 

 

     

                                                                                                                                                                                         

 

27.05.2020

Dzień dobry. Witamy was serdecznie.

Dziś w dalszym ciągu zapraszamy do tematu związanego z najbliższą rodziną.

1.Podajcie rozwiązanie;

       Razem mieszkamy:ja, mama, tata.

       Mam młodszą siostrę, starszego brata. 

       Każdy pamięta o urodzinach 

       bo taka właśnie jest ma ....(rodzina)

 2. Wiersz "Moja rodzina" - B. Szelęgowska

  Piękny uśmiech, dobre serce,

 wszystko umie zrobić sama!

 Kocha mnie najbardziej w świecie,

 To jest właśnie moja MAMA.

 Zawsze chętnie mi pomagasz,

 kiedy jesteś obok TATO,

 z tobą czuję się bezpiecznie,

 kocham ciebie własnie za to.

 DOM - to miejsce wyjatkowe,

 może byc na końcu świata.

 Najważniejsza jest rodzina,

czyli MAMA, JA I TATA"!

3. Posłuchaj pogadanki Profesora Szymona o rodzinie    klik

4. Kto jaką rolę pełni w rodzinie” – kończenie rozpoczętych zdań.

 - Mama i tata to moi ………………………./rodzice

- Ja dla swojej mamy jestem ………………./synem, córką, dzieckiem

- Ja dla swojego taty jestem ………………../synem, córką, dzieckiem

- Mama mojej mamy to moja ………………/babcia

- Tata mojej mamy to mój …………………/dziadek

- Rodzice mojej mamy to moi ………………/dziadkowie

- Mama mojego taty to moja ………………/babcia

- Tata mojego taty to mój …………………. /dziadek

- Rodzice mojego taty to moi ………………/dziadkowie

- Ja dla mojej babci i dziadka jestem ………/wnuczką, wnukiem

5. Wykonajcie pracę plastyczną z figur geometrycznych (kół, trójkątów, prostokątów) Przykład  

rodzina prosta praca plastyczna

 

                                 Miłego dnia 

 

 

 

 

26.05.2020 

 WITAJCIE 

Zobacz obraz źródłowy

  1.Zaproście mamę i tatę do zabawy tanecznej.   klik

 2. Zaśpiewajcie mamie piosenkę ,,Moja wesoła rodzinka"    klik

 3. Czytajcie  wspólnie z mamą / tatą. Rodzic czyta tekst, a dziecko nazywa rysunki. Które z Was potrafią – czytają sami.    klik

 

4. Posłuchajcie opowiadania H. Bechlerowej ,,Zajączek z rozbitego lusterka” ( fragmenty). Piotruś lubi słuchać opowiadań mamy.(…)

 

A podczas choroby Piotruś chciał słuchać o zajączku przez cały dzień. Więc mama wciąż opowiadała o nim nowe historie.Czy on mieszka w lesie?— pyta Piotruś. Nie — mówi mama.— Przecież lis zobaczyłby z daleka jego tęczowe uszy. I jastrząb też.Więc zajączek chowa się, jak umie. Kto wie, czy nie mieszka sobie gdzieś w jakimś kąciku?...— A czy można go zobaczyć? — pyta jeszcze Piotruś.— Myślę, że tak. Zajączek może wyskoczyć ze swojego ukrycia nie wiadomo, kiedy — odpowiada mama.A Piotruś rozgląda się po całym pokoju.— Mnie tak nudno leżeć w łóżku. Zawołaj go! Mama kręci głową.— On nie usłucha. Sam wie najlepiej, kiedy przyjść. Mama wyszła z pokoju, a Piotruś zajrzał pod łóżko. Wysunął szufladkę stolika, odchylił firankę. Ale nigdzie nie było widać nawet koniuszka tęczowego ucha. Potem obejrzał wszystkie kąty. „Nie ma. Na pewno mieszka zupełnie gdzie indziej, nie u nas" — pomyślał. Ledwie Piotruś wyzdrowiał, zachorowała Basia. Mama siedziała teraz przy jej łóżeczku, tak jak przedtem przy łóżku Piotrusia. I tak samo opowiadała bajki.(…)A Piotruś właśnie w drugim pokoju wymyślił sobie nową zabawę: skakanie z krzesła.— Przestań, bo strącisz doniczkę! — ostrzegła mama.Doniczka z paprotką stała na małej półeczce koło okna.Piotruś jakby nie słyszał. Skoczył drugi raz z szeroko rozłożonymi rękami.— Piotruś! — upomniała znowu mama zmęczonym głosem.Piotruś skoczył trzeci raz. Zawadził ręką o ścianę i... trzask! Paprotka? Nie.To spadło ze ściany lusterko mamy. Ładne, okrągłe lusterko. Miało wąską błyszczącą ramkę, a na samym jego brzegu można było zobaczyć kolorową tęczę. (…)Mama spojrzała na rozbite lusterko i nie powiedziała nic. Jakby się zupełnie nie gniewała.Potem wzięła z krzesła szal z frędzlami, zawołała:— Chodź, Mucek!I wyszła. Piotruś słyszał, jak głośno zamknęły się drzwi. Pobiegł do tatusia.— Gdzie mama poszła? — zapytał cicho.Nie mógł pytać głośniej, bo pewnie by się rozpłakał.(…)Zamknął oczy i pomyślał:„Żeby przyszedł czarodziej i skleił lusterko! Żeby się ukazała dobra wróżka!" Ale czarodziej nie przyszedł i dobra wróżka też się nie ukazała. Piotruś wyjął z ramki największy kawałek rozbitego lusterka. Na jego brzegu mrugnęła śliczna tęcza. Piotruś podszedł do okna i w słońcu poruszył lusterkiem. Na ścianie naprzeciw okna mignął jasny krążek. Za nim drugi mniejszy i jeszcze trzeci. Biegały po ścianie, tańczyły po suficie, wskakiwały na krzesło, na półkę...I nagle... Ten największy, najjaśniejszy krążek szybko skoczył ze ściany na podłogę.Piotruś spojrzał w to miejsce: słonecznego krążka nie było. Przed Piotrusiem stał zajączek. Stał na dwóch łapkach, uszy miał opuszczone.(…)— Ty jesteś z opowiadania mamy, tak?Zajączek kiwnął głową, a jedno jego ucho błysnęło jak przed chwilą słoneczny krążek na ścianie. Piotruś podszedł jeszcze bliżej.— Czy... czy możesz zrobić tak, żeby lusterko nie było rozbite?Zajączek poruszył głową w jedną i w drugą stronę, jakby chciał powiedzieć: nie.— To chodź ze mną poszukać mamy — powiedział Piotruś i mocno ścisnął w ręku kawałek lusterka. (…) Za łąką rósł brzozowy lasek. A tam, gdzie lasek się kończył, pod małą brzózką siedziała właśnie mama. Siedziała na ściętym pniu, podparła brodę rękami i patrzyła przed siebie tak, jakby nic nie widziała. Każda mama, kiedy jest bardzo zmartwiona, patrzy przed siebie tak, jakby nic nie widziała. Mucek leżał obok na trawie, z nosem na łapach. Widać i jemu było niewesoło. — Widzisz, jest! — powiedział Piotruś głośno do zajączka.Mucek podniósł łeb i szczeknął, a mama nie zdążyła się nawet obejrzeć — Piotruś już był przy niej, objął za szyję. Zaczął mówić prędko o wszystkim: o lusterku, o zajączku, o tym, jak zrobiło się smutno, kiedy mama poszła. Mama nic nie mogła zrozumieć.Zdjęła ręce Piotrusia ze swojej szyi. Już nie była, zmartwiona. Uśmiechnęła się.— Sam mnie tu znalazłeś, synku? — pytała. — Taki kawał drogi?— Nie sam, nie! Zajączek mnie przyprowadził.

 

Rozmowa n/t treści opowiadania:
  • Jakiej bajki lubi słuchać Piotruś?
  • W jaki sposób zachowywał się Piotruś, kiedy zachorowała jego siostra?
  • Czym zmartwiła i zasmuciła się jego mama?
  • Jak czuł się Piotruś, kiedy jego mama sobie poszła?
  • Co zrobił Piotruś i czy odnalazł swoją mamę?
  • Jak myślisz, co martwi, a co cieszy Twoją mamę?

 Zabawa słowna ( dokończ zdania ): 

 Kocham moją mamę za…

 Kocham moją mamę, bo….

5.Zróbcie serduszko  dla mamy    klik    My też takie będziemy robić w przedszkolu.

6. Pokolorujcie kwiatka online    klik 

      Serdecznie pozdrawiamy  :)     

 

25.05.2020    emotikony na gg serca

  Witajcie Kochani  

Już jutro waże święto DZIEŃ MAMY -musimy się trochę  przygotować.

1. Zabawcie się razem z mamą   klik

2. Zajrzyjcie do albumów rodzinnych. Wspólnie pooglądajcie rodzinne fotografie.

   Porozmawiajcie z rodzicami na temat swojej rodziny używając nazw określających stopień pokrewieństwa.

3. Znacie piosenkę  ,,Moja wesoła rodzinka" utrwalcie sobie.   klik

 

    Mama wam wytłumaczy  dlaczego rodzina jest taka ważna.

4.W tym roku nauczymy się nowej piosenki   klik

5.ułóżcie puzzle ,,Moja rodzina" Zobaczycie jak wygląda drzewo genealogiczne   klik     klik

6.Stwórzcie drzewo genealogiczne swojej rodziny    klik

7.Dom rodzinny ,,Zapamiętaj i gotowe"   klik

 

              Pozdrawiamy i przesyłamy buziaki 

 

 

22.05.2020

Jak się macie Króliczki?

 1. Odgadnijcie zagadkę, a dowiecie się jakie zwierzątko z łąki odwiedzi Was dzisiaj

   Co to za panienka: zielona sukienka jasny żabocik i wytrzeszczone oczy.

    Gdy się zbliżysz do niej wnet do wody wskoczy

2. Dzisiaj będziemy mówić o ........klik

3..Pobawcie się przy piosence ,,Żabi krok"  klik

  ,,Uciekające żabki" poskaczcie jak żabki do wyznaczonego miejsca tam i z powrotem

4.  Wysłuchajcie teraz opowiadania „Zielona żabka” B. Forma.

  „Zielona żabka”

 Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.

- Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę.

 Dlaczego wszystko mam takie zielone! W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:

- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają. Nagle biedronka się pojawiła.

- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.

- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni,kolor mój nigdy już się nie zmieni.

Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.

- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. 
Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

 Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 Dlaczego żabka była smutna?

Kogo żabka spotkała na łące?

 Kto chciał ją zjeść?

Czy udało się bocianowi złapać żabkę?

 Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?

 czy wiecie dlaczego zwierzęta utożsamiają się ze środowiskiem, w którym żyją?

 Jak nazwamy te zjawisko? (barwa ochronna)

5. Obejrzyjcie film o żabach ich życiu w wodzie i na lądzie.   klik

6.. Praca plastyczna- jak zrobić żabkę z papierowych kółeczek     kilk

7. Ułóżcie puzzle żabki    klik

  Miłego weekendu!     

 

 

 

 

21.05.2020

Witajcie Króliczki!

  Dzisiaj dalej owady BIEDRONKI

 W Polsce spotykamy biedronki dwukropki i siedmiokropki.

 Każdy ogrodnik wie, że biedronka jest pomocnym mu owadem.

 Są pożyteczne zjadają szkodniki roślin- mszyce i gąsiennice.

1.Zaczniemy od małej rozgrzewki od treningu fitness    klik 

2.Posłuchajcie opowiadania ,,Niespodzianka biedronki" A .Sójka

         NIESPODZIANKA  BIEDRONKI 

Na jednym skraju łaki stał ul. Mieszkały w nim pszczółki. Na drugim skraju łąki było mrowisko

Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiadkiem żyła biedronka.Pszczółki przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów,

 mrówki pracowite budowały swoje mrowiska a biedronka wygrzewała sie w p romieniach słonka.

 -Dlaczego nic nie robisz biedronko? Powinnaś zbierać nektar- mówiły pszczoły

 -Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. NIe można cały dzień drzemać pod kwiatkiem-pouczały mrówki.

Biedronka zaś siedziała pod liściem i myślała...Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczółek i mrówek

Poleciała najpierw do motylka

-Motylku, motylku,pomożesz mi?- zapytała.Motyl obiecał pomóc

Następnie udała się do pasikonika- Pasikoniku pomożesz mi?-zapytała.Pasikonik obiecał pomóc.

Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka,a potem wszyscy zabrali się do pracy

W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami łopianu i dekorowali polankę

kwiatkami.Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosic pszczółki i mrówki na wielki bal

Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok ,a ślimak powoli 

jak to ślimak przygotowywał napoje. Niech żyje biedronka! Zawołały na koniec pszczoły i mrówki. I odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Co robiły pszczółki?
Co budowały mrówki?

 Dlaczego biedronka nic nie robiła?

Co wymyśliła biedronka? Do kogo poleciała biedronka i o co prosiła?

Kogo jeszcze biedronka prosiła o pomoc?
Co robili mieszkańcy łąki wieczorem?

 Biedroneczka zaprosiła pracowite pszczółki i mrówki na bal.  Bawcie się wesoło przy piosence. Zaproście wszystkich domowników  do wspólnej zabawysmiley       klik

4."Znajdźcie  takie same biedronki"

   

   

5. Jak w prosty sposób narysować biedronke ? 

 Ten wierszyk wam podpowie    klik

6. Może będziecie mieli  ochotę na wykonanie pracy plastycznej  propozycja   klik  i wykonana na kamieniu   klik

   Efektami pochwalcie się na stronie  kroliczkip1@wp.pl

 7.Ale na super zabawę z malowaniem ,,CO możemy zobaczyć na łące" na pewno znajdziecie czas.  klik

 

                                     Miłego dnia 

 

  

 20.05.2020

Witajcie:)

Dzisiaj będziemy się bawić i odkrywać tajemnice pszczółek.

1.Na dobry początek dnia tańczymy razem z Mają    klik  

2. Zapraszamy do obejrzenia filmików ,, Z kamerą wśród pszczół"    

Z pierwszego filmu dowiecie się jak mieszkają,pracują,co jedzą pszczoły    klik

Z drugiego jak pracują pszczoły -zobaczycie pasiekę pszczół      klik

Z trzeciego dowiecie się co zagraża pszczołom i co można zrobić, żeby im pomóc.   klik

3. A teraz kilka zadań do rozwiązania.

 

 

Powiedz co widzisz na obrazku?

 Ile jest pszczół? Ile jest uli?

 Czego jest więcej pszczół czy uli?

 Czy każda pszczoła odnajdzie swój ul?

 Ile uli dla pszczółek trzeba dostawić?

 A teraz powiedzcie: Gdzie jest pszczółka? (nad, pod, obok, w środku).

 

                                                                                   

4. Pomóżcie pszczółkom uzupełnić plastry mioduklik

5. Pszczółka na kwiatku, gąsiennica- pokolorujcie online   klik     klik

6. Ułóżcie puzzle <<pszczółki>>    klik

  Miłego Dnia  :)

 

19.05.2020

Dzień dobry Króliczki:)

1. Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem przyrodniczym. Świat roślin i zwierząt jest niezwykle ciekawy.

    Dzisiaj zajmiemy się  z a g a d k a   

   Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatkiem

   i nad kwiatkami w słońcu wesoło fruwam latem.(motyl)

2. Zabawcie się przy wesołej piosence ,,Motyle"    klik

3.  Pięknego moylka możecie narysować po obejrzeniu filmiku  klik

4.Usiądżcie wygodnie i posłuchajcie 

„Bajeczka o motylku”

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,

opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.

O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,

co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?

A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,

bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,

Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała

i nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.

Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały

i listki dookoła ciągle obgryzały,

bo głodomory z nich były niebywałe

i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.

Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.

Znalazły pod gałązką zakątek mały,

gdzie dookoła kokonem się poowijały.

I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,

siedziała sobie poczwarka motylka.

Aż w końcu kokon popękał wszędzie,

i zaraz z niego motylek będzie.

Wyszedł powoli, nóżki rozprostował.

Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”,

a potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka.

Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.

Czy teraz już kochane dzieci wiecie,

skąd motylki borą się na tym świecie?

5.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

O czym była bajka?

Gdzie mama motyla składała jajka?

Co się wykluło z jajek?

Co robiły gąsienice?

Czym poowijały się gąsienice?

Co się stało gdy kokon pękł?

Popatrzcie na ilustracje poniżej,  spróbujcie wskazać i opisać kolejno etapy narodzin motylka.

Możecie zacząć tak: Mama motylka na listkach składa……….? Teraz spróbujcie sami.

                                   

 

 

                              

6. Dla utrwalenia obejrzyjcie film  klik

7..Poćwiczcie rączki -pokolorujcie online to wspaniała zabawa    klik   klik

    Kto siedem lat już skończył,ten wkrótce będzie w szkole.....tak jest we wierszu.

Dzisiaj 7-lat kończy JANEK.

Janku w dniu urodzin najlepsze życzonka. Pięknego w życiu słonka.

Smutków małych jak biedronka i szczęścia wielkiego jak smok.

      Zyczą panie: Ela, Agnieszka i Halinka 

                       Miłego dnia:)

 

 18.05.12020

Witamy w kolejnym tygodniu.

Zapraszamy was na zajęcia o wiosennej, majowej łące na której znajdziemy wiele pięknych polnych kwiatów,roślin,a także znajdziemy małych mieszkańców łąki.

1. Na początek ułóżcie puzzle ,,łąka kwietna"     klik     klik

2. Skrzat Borówka zaprasza was na łąkę i opowie wam o niej wiele ciekawych rzeczy   klik

,,Majowa łąka" posłuchajcie wiersza i w odpowiedzi na pytanie Kto mieszka na łące? pomogą wam zagadki ,które z łatwością odgadniecie klik

3. Policzcie ile jest owadów : których jest najmniej ,a których najwięcej- karty pracy   klik