Jesteś tutaj: Start / II Grupa Kłapouszki

II Grupa Kłapouszki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Dzień dobry. Witam wszystkich rodziców. W związku z zaistniałą sytuacją podajemy kilka propozycji do wykorzystania:

https://www.edukacja.edux.pl/p-23400-poznajemy-zwierzeta-domowe-scenariusz.php

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/03/wiosenne-zabawy-i-inspiracje-20-pomyslow/

https://www.przedszkola.edu.pl/tradycje-i-symbole-wielkanocne---scenariusz-zajec-dydaktycznych-dla-4-latkow.html

Kontakt do nauczyciela: wioletta.mateuszow@wp.pl

 

Tematyka na ten tydzień "Święto mamy" 

Dzień Dobry! ;)

1. Razem z mamą z okazji jej święta zatańcz przy piosence "A ja wolę swoją mamę" KLIK

2. Zabawa naśladowcza, tradycyjna dla całej rodziny "Ojciec Wirgiliusz" KLIK

3. Jeżeli ktoś nie zrobił jeszcze laurki dla mamy, poproście tatę o pomoc w wykonaniu kwiatka KLIK, możecie też jutro pójść z tatą na łąkę i nazrywać kwiatków.

4. Nauczcie się krótkiego wierszyka dla mamy:

Mamusiu kochana grzeczna(y) ,

Będę dziś od rana,

Niech słoneczko Ci zaświeci,

Radość wielką sprawią dzieci.

Abyś była uśmiechnięta,

Bo dziś mamo twoje święto.


5. "Wyścig w workach" zabawa z elementem skoku. Należy wyznaczyć linię startu i mety, jeżeli nie macie worka to wystarczy poszewka od poduszki lub kołdry i wyścigi z rodzicami gotowe.

Miłego świętowania dnia Mamy!

 

Piątek, 22.05.2020

 1 . Rozruszanka

2.   Rozwiąż zagadki

 To z nimi mieszkamy, bardzo ich kochamy

Często są szmęczeni więc im pomagamy.    / rodzice/

        Łatwą zagadkę mamy,

        kim jest dla mnie mama  mamy.    /babcia/

To jest zagadka latwa i prosta,

kim jest mojej mamy siostra   ./ ciocia/

       Oto zagadka niezwykle łatwa

       kim jest dla ciebie syn twego dziadka.    / tata/

Jak się zwracamy do brata mojej mamy.  /wujek/

Ta dziewczyna i ten chłopak jedną mamę mają

Odgadnij i powiedz prędko, jak ich nazywają. / rodzeństwo/

         Opowiedz, jak dzieci mogą pomagać rodzicom/ dziadkom w obowiązkach domowych.

3.  Namaluj lub narysuj swoją rodzinkę na wakacjach. Zastanów się, co lubicie robić i gdzie spędzać wakacje.

Możesz urozmaicić pracę wycinając potrzebne elementy z czasopism.

 Podpisz członków rodziny IMIONAMI   przypomnij swoje NAZWISKO i ADRES

Na górze napisz TYTUŁ

4.  Powtórz wiersz o rodzinie oraz piosenkę.

5. Zapytaj rodzicow i dziadków , jakie bajki oglądali kiedy byli mali.  Bolek i Lolek

W jakie gry grali?  Klasy

Wesołej zabawy i slonecznego weekendu:)

 

 

 

 

 

 

Czwartek, 21.05.2020

Dzień dobry:)

Mam nadzieję, że ciasteczka się udały ?

Dzisiaj odwiedzimy muzykującą rodzinę Prusinowskich  

Popatrz i posluchaj uważnie:

- na jakich instrumentach grają

-  jak inaczej można wydobywać dżwięki

- pobaw się ze swoją rodziną w Pierścień

2. Wybierz kilka przedmiotow z otoczenia: metalowy, drewniany i szklany , Uderz w nie delikatnie , np. łyżeczką i posłuchaj jak brzmią.

Zabawa: jedna osoba się odwraca, druga uderza w wybrany przedmiot. Zgadnij co to za dżwęk.

Teraz kilka dżwięków, jeden po drugim-  osoba , z którą się bawisz musi powtorzyć.

3. Pobaw się w orkiestrę

4. Czas na relaks :)   Masaż

5. Znajdż gloski w wyrazie..... Pamiętasz jak wygląda wyraz MAMA  TATA    DOM ....jakie gloski slyszysz?

Ułóż schemat z kolorowych kołek:   a - czerwone kółka,  m, t- niebieskie

Pod spodem wklej literki.

6 . Naucz się piosenki o mamie i tacie   PIOSENKA

 Wyruszamy z mamą na wielką wyprawę

będzie czasu wiele  na wspóólną zabawę.

     Razem z rodzicami chcę poznawać świat

     i nie ważne wcale,że mam malo lat.  / bis

Na wycieczkę tato zabierze mnie dzisiaj

jedzie z nami mama i siostra Marysia.

Czuję się bezpiecznie zawsze z rodzicami

jeśli chcesz, zapraszam, zostań razem z nami.

7. Dzisiaj się już dość napracowaliście :) Idziemy na spacer ..... do parku lub lasu.

Posluchajcie , ile tam slychać ciekawych dżwięków. 

Poćwiczcie rzucanie do celu oraz rzut i chwytanie pilki z coraz większej odległości

Do zobaczenia

 

 

Środa, 20.05.2020

Dzień dobry.

Dzisiaj opowiem Wam o rożnych rodzinach. Pamiętasz, jak oglądałeś z rodzicami album rodzinny? Przypomnij sobie jakie osoby wchodzą w skład Waszej rodziny/ ciocie, kuzyni.../ Obejrzyj uważnie obrazek  

Jakie widzisz różnice pomiędzy poszczególnymi rodzinami?

1. Rodziną możemy nazwać zbiór osób, ale są też inne, np.  rodzina figur geometrycznych... jakie znasz figury geometryczne?

Wśród tej rodziny są rożne figury, policz je, obrysuj kolorowymi kredkami dokładnie po liniach a następnie pokoloruj.

Jakie znasz inne rodziny, np.  KWIATOW/ stokrotki, fiolki...... i  ....

ZABAWEK / misie, lalki....

Znajdż w pokoju jeszcze kilka rodzin, nazwij je.

2.  Do opisywania osób używamy rożnych wyrazów:

grzeczny, miły, spokojny,  prawdomówny, uważny .........  dobierz wyrazy o znaczeniu przeciwnym

3. Na dużym arkuszu papieru zrobcie rodzinny odcisk rąk . Zwróć uwagę, czyje ręce są NAJMNIEJSZE a czyje NAJWIĘKSZE

Podpiszcie je swoimi imionami.

Zaznaczcie na framudze drzwi swoj wzrost , kto jest WYŻSZY.... NIŻSZY /  NAJWYŻSZY, NAJNIŻSZY, WYŻSZY OD....

4. Na koniec powtórzcie wierszyk o rodzinie. Wyjaśnij powiedzenie : WSZĘDZIE DOBRZE, ALE W DOMU NAJLEPIEJ

5. Za ciężką pracę - słodka nagroda- wspólne gotowanie.

Ciasteczka owsiane bez pieczenia , zawsze się udają!

Nie martwcie się bałaganem,  jeśli emocje wezmą górę włączcie muzykę relaksacyjną

......a póżniej wielkie rodzinne sprzątanie i degustacja:)

Smacznego:)

 

 

 

Wtorek, 19.05.2020 

Dzisiaj robimy prezenty dla rodziców. Czasami najlepszym prezentem jest spędzenie razem czasu i wspólna zabawa. zaproponuję Wam więc kilka zabaw; matematycznych , ruchowych i doskonalących pamięć, w ktore możecie bawić się naprzemiennie- raz zadają rodzice a potem dzieci rodzicom.

1. Rysujemy kwiatka według instrukcji;

Od kółeczka zaczynamy

wokół niego płatki damy

A łodyga? Kreska długa.

Wierzę w Ciebie, to się uda!

Teraz listki raz, dwa, trzy.

Pokoloruj wszystko Ty..

2. Korale dla mamy, pasek dla taty;

Potrzebujemy kółka i kwadraty różnej wielkości i kolorów oraz dlugi sznurek/ skakanka/

Z kołek ukladamy korale dla mamy według instrukcji, ktorą podaje mama...np. pierwsze będzie małe, zielone kółko, drugie  duże niebieskie itd.Po ułożeniu 3 elementów odwróćcie się i powiedzcie czy pamiętacie, jakie kółka leżą po kolei/ używajcie liczebnikow porządkowych; pierwsze, drugie..../

Następnie zabawa z tatą. Z kwadratów ułoz  pasek dla taty.

Zamieniamy się rolami, czyli dziecko mówi po kolei , jakie elementy mają być użyte. Można ukladać w PIONIE  lub w POZIOMIE

3. Zabawa ruchowa ,, Droga do domu''

Połóż na podłodze skakankę. Przeskakuj z lewej strony na prawą obunóż, na prawej/ lewaj nodze...... a za Tobą cala rodzinka :)

 4. Zabawa ,, Prezenty''

Wybierz 10 dowolnych przedmiotów, ułóż je na dywanie, zapamiętaj, co położyłeś. Jedna osoba odwraca się, druga chowa 1, 2 lub 3 przedmioty. Zgadnij, co zginęło?????

Na koniec wspólne   tańce    i    jeszcze jeden

Zapytaj rodzicow w co bawili się, gdy byli mali / grali w klasy, berka, skakali na skakance... co jeszcze?/

Pobawcie się razem.

 

 

 

 

 

 

 

Dzień dobry:)

Zaczynamy nowy tydzień. W maju jest Miedzynarodowy Dzień Rodziny oraz Dzień Matki ( 26.05). Porozmawiajmy wobec tego o naszych rodzinach.

1. Obejrzyj bajkę o idealnej rodzinie Trefinków. Zwroć uwagę, z ilu osób sklada się ich rodzinka, co lubią robić, jakie mają talenty,  nazwij występujące tam osoby.  OGLĄDAMY

Rodzina Treflinków sezon1 odc. 11

2.  Obejrzyjcie wspólnie z rodzicami album Waszej rodziny: czy znasz wszystkich jej członków?

3. Dowiedz się jak mają na imię, czym się zajmują, co najbardziej lubią robić, czego się boją, jaki mają marzenia.

4.  Przeczytajcie wspólnie wiersz o rodzinie oraz znajdujące się pod spodem wyrazy.

Spróbuj ulożyć wyraz MAMA     TATA    BRAT oraz imiona, na początek swoje imię a następnie imiona rodzicow i  rodzeństwa.. Naucz się wiersza na pamięć.

   Mam nadzieję, że uczycie się skakać na skakance oraz  skaczecie na jednej nodze, pamiętacie też o pajacykach i przysiadach:)

Pozdrawiam i wesolej zabawy życzę.

 

 

 

Tematyka tygodnia; WIOSENNA ŁĄKA    

Piątek, 15.05.2020

Witajcie! ;)

1. Czas na małą gimnastykę KLIK

2. Obejrzyjcie uważnie bajeczkę KLIK i odpowiedzcie rodzicom na pytania: Jakie rośliny miododajne należy sadzić, żeby pszczoły pożywienie?  Jak nazywają się pszczoły które mieszkają w ulu? Jakie mamy rodzaje miodu? 

3. "Mieszkańcy łąki" wybierzcie sobie dowolne zwierzątko i wspólnie z rodzicami spróbujcie je wykonać. Potrzebne będą kolorowe kartki papieru KLIK lub rolki KLIK

Miłej pracy i udanego weekendu! 

Czwartek, 14.05.2020

1. Pobawcie się przy zabawie "W środku koła siedzi jeż, co on robi to my też".

2. Posłuchajcie wiersza Jana Brzechwy "Żuk" KLIK Wiem, że niektórzy z was potrafią go pięknie recytować. Kto ma ochotę, może się też nauczyć.

3. Karta pracy do pobrania KLIK Mieszkańcy łąki - pokoloruj rysunek wg podanych kolorów, powiedz co przedstawia obrazek. Policz koła na tułowiu gąsienicy. Pokoloruj tyle kółek ile masz lat. 

4. Zabawa "Biedroneczki" dzieci chodzą na czworakach, na hasło: "wesołe biedronki" kładą się na plecach - ręce i nogi wyprostowane. 

 

Środa, 13.05.2020

Witam was! ;)

1. Rozruszajcie się przy zabawie "Bocian i żaby", "Wyścig świerszczy".

2. Teraz czas na krótki relaks przy odgłosach łąki, połóżcie się wygodnie na miękkim kocyku. Przypomnijcie sobie wczorajszą wycieczkę na łąkę i wyobraźcie sobie że na niej leżycie i posłuchajcie: KLIK KLIK.

3. Zabawa paluszkowa "Idą mrówki" 

Idą sobie mrówki dróżką  - dzieci w siadzie skrzyżnym naśladują palcami obu dłoni kroczenie palcami środkowym i wskazującym po swoich udach

pierwsza mrówka tupie nóżką  - stukanie o uda kciukiem

druga mrówka tupie nóżką - stukanie o uda palcem wskazującym

trzecie mrówka tupie nóżką - stukanie o uda palcem środkowym

czwarta mrówka tupie nóżką - stukanie o uda placem serdecznym.

potupały, potupały   - stukają wszystkimi palcami o uda.

i w mrowisku się schowały  - zaciskają pięśni.

4. Gimnastyczne figle muzyczne KLIK

 

Wtorek, 12.05.2020

Dzień Dobry wszystkim! ;)

1. Poproście rodziców o wyznaczenie lini startu i mety i pobawcie się w wyścigi świerszczów. Ustawcie się na lini startu i na hasło "start" poruszacie się do przodu skokiem świerszcza, aż do lini mety. Zabawę powtarzamy kilka razy. (Możecie to zrobić również podczas wyprawy na łąke).  

2. Proponuje dzisiaj wybrać się na wycieczkę na łąke, kto ma w domu lupę bądź lornetkę może zabrać ze sobą i poobserwować jej mieszkańców. Nazbierajcie kwiaty i trawę, które wykorzystamy do wykonania obrazka łąki. Jeżeli nie macie możliwości wyprawy, proszę obejrzeć filmik KLIK. Odpowiedzcie na pytania: jakie rośliny znajdziesz na łące?, Kto mieszka na łące?, Jakie zwierzęta możesz spotkać na łące?

3.  Wykonajcie obrazek łąki z przyniesionych roślin lub wyciętych kwiatków wg instrukcji zamieszczonej w filmiku.

4. Zatańczcie dowolny taniec przy piosence "Wiosenna łąka", utrwalcie słowa piosenki której uczyliście się wczoraj 

Poniedziałek, 11.05.2020

Witajcie kochani! ;)

 1. Posłuchajcie piosenki i spróbujcie się jej nauczyć: KLIK , wymieńcie owady i zwierzęta występujące w piosence.

2. Rozwiąż zagadki:

Jest taka maleńka,

a tak dzielnie lata,

nawet dzieci wiedzą,

że jest piegowata (biedronka) 

Choć jest bardzo mały, 

z nikim się nie liczy-

podstępnie krew pije i okropnie bzyczy, (komar)

Ten owad od wiosny,

przez calutkie lato,

trudzi się dla ludzi

i nic nie chce za to, (pszczoła) 

3.  Po rozwiązaniu zagadki, podzielcie każdą nazwę na sylaby. 

4. Zabawa "bocian i żaby". Wybierzcie bociana z pośród domowników, pozostali będą żabkami. Żabki poruszają się po wyznaczonym terenie żabim skokiem. Na hasło "bocian" żabki uciekają w jedno miejsce. W tym czasie bocian stara się złapać jak najwięcej żabek. Te które zostały złapane zostają bocianami.

Miłej zabawy! :)

 

Tematyka tygodnia;     LUBIMY KSIĄŻKI

 

Piątek, 08.05.2020

Witam w piątek:)

1. Dzisiaj pobawimy się w drukarzy, będziemy projektować i drukować znaki na karytce.

Potrzebujemy grubą nić lub welnę, białą kartkę, farby.

Na kartce rysujemy dowolny ksztalt / na początek może być koło /

Maczamy calą nić w farbie, ukladamy na narysowanym ksztalcie, zakrywamy drugą kartką i delikatnie przyciskamy.

Zdejmujemy ostrożnie kartkę z góry...... oglądamy odbity ksztalt.

Drukowanie polega na wielokrotnym użyciu tej samej matrycy.  Jeśli weżmiesz drugą nić i zamoczysz w innym kolorze będziesz mial obraz wielokolorowy a kolory wymieszają się ze sobą. Spróbuj.

2, Odbite na matrycy kółeczka przypominają jaką literkę/ ...... Tak , to   ,, o''/ pomyśl, jakie wyrazy zaczynają się na tę gloskę.

3. Posłuchaj zdania :    Ola i Olek z Opola otworzyli okno.

/ potrzebne będą;  5 dlugich pasków papieru, 8 kółek  / , każdy pasek to wyraz, kółko to głoska  ,,o''

- wymawiamy głośno wyraz ,  określamy polożenie gloski ,,o'' - na początku wyrazu, w środku lub na końcu wyrazu

- na paskach układamy kółka w określonym miejscu , np. ,,Ola''     o------- itd.

4. Ze skakanki zrób na dywanie okrąg, ze starych gazet zrob kilka kul  - stań w odleglości 2-3 metrow i spróbuj  wrzucić je do środka.

5. Zadanie na weekend: doskonalimy celowanie TUTAJ

Nadal ćwiczymy na skakance i skaczemy na jednej nodze TUTAJ

                Wesołej zabawy i slonecznego weekendu:)

 

Czwartek, 07.05.2020

Witajcie:)

1.

Czy udalo CI się ułożyć bajkę?   Jeśli tak, jesteś jej .........AUTOREM

Czy wykonałeś do niej  rysunki - ilustracje? Jeśli tak, jesteś...... ILUSTRATOREM

Rodzice pomogli Ci ją zapisać? W drukarni literki drukuje...... DRUKARZ

Posklejałeś kartki i zrobileś książkę? Jesteś.....WYDAWCĄ

Możecie pobawić się w BIBLIOTEKARZA, jeśli wymienicie się swoimi książkami z kolegą.

Książki można też sprzedawać. Zajmuje się tym??????     Tak,  KSIĘGARZ !

2. Wyrazy y napisane wielkimi literami podziel na sylaby / klaskamy/

3.  Dzisiaj bawimy się w księgarza, sprzedajemy książki. Można żywą gotowką lub   WYTNIJ

/ opcjonalnie, jeśli brakuje drobnych można monety pomnożyc kladąc na nie czystą kartkę i obrysowując/

Pieniądze ,, papierowe'' to BANKNOTY

Przygotuj 5 książek oraz MONETY / drobne, metalowe, pieniądze/  w nominalach 1 złoty,  2 złote,  5   zlotych

Każdej książce nadaj cenę, np,. książka o misiu kosztuje 2 złote itd.

Którym pieniążkiem zaplacisz za tę książkę?  / 2 zł.  lub 1zł. i 1 zl./

 $. Przypomnij sobie, jak pani Agnieszka na angielskim uczyla Cię liczyć?

Monety po angielsku to COINS        pieniądze MONEY 

FAJNEJ ZABAWY W  LICZENIE I POGODNEGO DNIA :)    Do jutra

 

 

Środa, 06.05.2020

1. Kto to jest...?

.....bardzo lubi ciszę, wtedy dobrze mu się pisze.

Teraz już nie skrobie piórem, tylko stuka w klawiaturę. / autor, pisarz/

2. Obejrzyj historyjkę obrazkową. 

-  ulóż obrazki we właściwej kolejności,

-  opowiedz, co się wydarzylo   .../Google-  Historyjki obrazkowe/ lub.....

TUTAJ    

3. Ułóż własną bajkę.

Weż pięć różnych przedmiotow, ktore znajdują się w pokoju., np. ulubioną zabawkę, plecak, jablko, kocyk, pilkę......

używając po kolei wszystkich wyrazow ulóż wlasną historyjkę.

Jeśli bawisz się z mamą układajcie, każdy po kolei, po kilka zdań.

Jeśli chcesz bawić się dalej, zmień kolejność przedmiotów.

4. Zapisz, przy pomocy doroslego najlepszą wersję bajki.

Narysuj wydarzenia z bajki.. może w formie książeczki...tak jak...

TUTAJ

 Na pierwszej stronie napisz- przy pomocy rodziców -  imię i nazwisko autora

                                Dobraj zabawy!

 

 

Wtorek, 05.05.2020

1. Rozwiąż zagadkę;

a)    Choć nie ma zamka ani kluczyka, często otwierasz ją i zamykasz

w swym wnętrzu wiele tajemnic mieści

wierszyków, bajek i opowieści.

b)   Kto ma na półkach książek bez liku i dba o książki i czytelników . /bibliotekarz/

2. Wysluchaj  dowolną bajkę / Bibliotekarze czytają  na YouTube/ 

3. Opowiedz rodzicom lub rodzeństwu; jakie postaci występują w bajce, jakie wydarzenia - po kolei - przeżywali bohaterowie bajki, jak zakończyla się ta historia , czego się z niej nauczyliśmy

4. Narysuj ilustrację na podstawie wysluchanej bajki.

 

Poniedzialek,  04.05.2020

 

Dzień dobry. Witam po długiej majówce ... mam nadziję ,że pamiętacie, co świętowaliśmy i pamiętaliście o wywieszeniu flagi.

Wtym tygodniu rozmawiamy o książkach. Opowiedz, która książka jest Twoją ulubioną i dlaczego.

1. Dokończ zdanie; Najbardziej lubię książki o.....

Ulubiona postać to.....

Lubię czytać książki ponieważ.....

2. Liczymy książki;

- na najniższej półce

- na drugiej od dołu

- na półce pomiędzy drugą a czwartą

- na najwyższej półce

2. Porządkujemy półkę z książkami.... spójrz na grzbiety książek na półkach , co zauważyleś.../ książki są rożnej wielkości i grubości - wymień inne cechy różniące/

- na dowolnej półce ułóż książki od najniższej do najwyższej

- na kolejnej od najwyższej do najniższej

- na kolejnej same grube

- policz książki na jednej z półek

3. Wybierz dowolną książke, powiedz jaki ma tytuł, kto jest jej autorem, kto narysowal do niej ilustracje, co jest na trzeciej stronie - każda strona jest numerowana- spójrz na cyfry na dole kartki- przeczytaj je.

 

 

 

 

 

Tematyka na ten tydzień: Polska-moja ojczyzna

Czwartek, 30.04

 1. Naucz się wiersza na pamięć: "Barwy ojczyste" - Czesław Janczarski.

 Powiewa flaga,

 gdy wiatr się zerwie.

 A na tej fladze

 biel jest i czerwień.

 Czerwień - to miłość,

 biel - serce czyste.

 Piękne są nasze

 barwy ojczyste.

 2. Postaraj się wykonać wspólnie z rodzicami flagę.

 3. Policz ile flag jest wywieszonych w twoim otoczeniu.

 Do zobaczenia wkrótce. Miłego weekendu :)

 

Środa, 29.04

 1. Spróbuj zaśpiewać hymn narodowy KLIK. Pamiętaj o postawie na baczność.

 2. Obejrzyj filmik: "Polskie symbole narodowe" KLIK.

 3. Dowolną techniką wykonaj Godło Polski KLIK

 

Wtorek, 28.04

1. Obejrzyjcie galerie zdjęć Krosna Odrzańskiego, wybierzcie się na wirtualną wycieczkę po mieście. KLIK Nazwijcie najważniejsze obiekty.

2. "Mieszkam w..." naucz się nazwy miejscowości i adresu.

3. Zabawa ruchowa "Ludzie do ludzi" dobierzcie się w pary; ręce do rąk - podajcie sobie ręce, stopy do stóp - dotknijcie się stopami, nosy do nosów - dotknijcie się nosami itp. Na hasło "ludzie do ludzi" zamieńcie się partnerami. 

4. Namaluj farbami jak wygląda twój dom i jego otoczenie.

 

Poniedziałek, 27.04

1. Pobawcie się przy piosence "Polska, biało - czerwoni" KLIK dobierzcie się w pary, stańcie przodem do siebie i przy melodii piosenki uderzajcie naprzemiennie w swoje dłonie na zmianę prawe i lewe.

2. Zabawa ruchowa "Dzieci do domu, dzieci na spacer" stańcie w wyciętym przez was kole - to jest wasz dom. Na hasło: "na spacer" wychodzicie z koła i rytmicznie maszerujecie. Na hasło: "do domu" postarajcie się jak najszybciej wrócić na swoje koło. 

 

     20-24.04.2020

Bieżąca tematyka  DBAMY O NASZE ŚRODOWISKO

 

Piątek


1. Posłuchaj uważnie i odgadnij co to jest;

Nikt z nas nie zaprzeczy, że w nim dużo rzeczy

obierki, odpadki,gruz i zwiędłe kwiatki.

        Kiedy samochody z miejsca nagle ruszą

        z rury wydechowej wydostać się muszą.

Stoją głodne i czekają n aulicy i na skwerku

na patyczki od lizakó,w i papierki od cukierków.

        Bardzo proszę wszystkie dzieci

        niech wrzucają do mnie śmieci.

2. Do ekologicznej torby na zakupy ( z materialu) włóż kilka przedmiotów o różnych fakturach i ksztalcie.

Zamknij oczy i wyciągaj po jednym przedmiocie odgadując, co to jest. Policz, ile udało Ci się odgadnąć.

Poukładaj je według różnych kategorii ( podłużne, zielone, spożywcze,  plastikowe itd.)

Spośród zgromadzonych przedmiotów wybierz osiem różnych. Jedna osoba chowa po jednym, a następnie po dwa przedmioty. Zgadnij, co zginęło.

3. Opowiedz po kolei, co się dzieje na obrazku. Historyjka obrazkowa ,, Sadzenie roślinki'' (Google)

oraz ulóż historyjkę ,, Od nasionka do rośliny'' ( learningapps.org)

4. Każdy, kto dba o środowisko oszczędza papier. Dzisiaj rysujemy na kaszy.... rozsyp cienką warstwę kaszy manny na płaskiej powierzchni, na niej możesz rysować dowolne kształty bądż szlaczki

       Do zobaczenia wkrotce. Milego  weekendu.

 

 Czwartek

1. Dzieś uczymy się piosenki o tym, jak należy dbać o  środowisko wokół nas;

Tu  mieszkamy, o tym każdy wie

Tu biegamy, tu bawimy się

Tutaj śmieci  nie rzucamy, o porządek zawsze dbamy

I dlatego zaśpiewamy... Polska bialo-czerwoni

Tam przedszkole, a tu jest nasz dom

Posiejemy kolorowy klomb

Tu przyjació,ł wszędzie mamy, nigdy nie jesteśmy sami

I dlatego zaśpiewamy... Polska bialo-czerwoni

2. Zastanów się, jak możesz chronić środowisko: przypomnij sobie jak segregować śmieci - jakie są kolory worków, do których wkladasz plastik, papier...

3. Na kartce narysuj krople wody od najmniejszej do największej, a następnie sprobuj je starannie wyciąć.

4. Obejrzyj filmik ,,Bajka o krakowskiej wodzie''

 Pozdrawiam. Udanej zabawy.

 

Środa

Dziś Światowy Dzień Ziemi, idziemy więc na spacer do lasu lub parku.

W takim środowsku przede wszystkim odpoczywamy i regenerujemy się. Jak yślisz, co sprawia,że wśród zieleni dobrze się wypoczywa?

Przypomnij sobie jak nazywają się wiosenne kwiaty, może uda Ci się jakieś odszukać.

Jak nazywają się drzewa, które mijasz  /policz je, zaobserwuj, które są najwyższe/

.Jakie owady żyją w tym środowisku?

Przypomnij sobie, jak należy się zachowywać na wycieczce.

Po powrocie do domu narysuj co zaobserwowałeś i chcialbyś się z nami podzielić.

 Wtorek

1. Na dnie czystej rzeki - jakie są żródła zanieczyszczenia rzek
obejrzyj filmik edukacyjny ,, Zanieczyszczenie rzek. Wideo edukacyjne''

2. Zagadki sluchowe obejrzyj na Youtube filmik,, Zagadki- woda''

3. Jak myślisz, co by się stalo, gdyby na Ziemi zabrakło wody

4. Obejrzyj bajkę,, Niezwykla podróż kropelki''

Poniedzialek

1. Troskę o zdrowie należy zacząć od siebie... wykonaj więc następujące ćwiczenia

www.wygibasy z naszej klasy

2. Obejrzyj filmik o żródlach zanieczyszczenia powietrza oraz sposobach na zatrzymanie zanieczyszczeń

www.tuptuptup.org.pl

3. Na podstawie filmu wykonaj rysunek dowolną techniką o tym, co zanieczyszcza nasze środowisko

4. Zaobserwuj, co zanieczyszcza środowisko w Twojej okolicy

WIELU TRAFNYCH OBSERWACJI ŻYCZĘ !

 

15.04.2020  Dzień Dobry, "Kłapouszki".  Witamy po świętach.

Dbamy o naszą planetę 

1. Obejrzyj film "Domowe przedszkole". Nasza Ziemia.  KLIK

2. Naucz się piosenki "Moja planeta" i przypomnij sobie do niej nasz taniec.  KLIK

3. Karta pracy do pobrania "Dbamy o Ziemię". Rysuj linię po śladzie odpowiednią kredką a dowiesz się do którego pojemnika nalezy wrzucać te śmieci.  KLIK

Idą święta 

1. Obejrzyj bajkę "Kubuś-Wielkanoc" KLIK

2. Narysuj jajko wielkanocne i ozdób dowolną techniką.

3. Naucz się piosenki "Skacze zając" KLIK

4. Zabawa ruchowa – „Kura i kurczątka” – dzieci chodzą, biegają na paluszkach przy dźwiękach trójkąta Są kurczętami, które chodzą po podwórku i wołają pi, pi, pi. Gdy usłyszą tamburyno uciekają do rodziców, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis. Rodzice wołają ko, ko, ko... Dźwięki trójkąta zachęcają kurczęta do ponownego wyjścia na spacer po podwórku.

5. Policz swoje jajka w koszyczku Wielkanocnym (ile jest wszystkich razem, ile jest każdego koloru).

 Zwierzęta na wsi

1. Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy "Kwoka": KLIK możesz spróbować nauczyć się go na pamięć pomoże Ci w tym piosenka w wykonaniu P. Fronczewskiego: KLIK

2. Wykonaj polecenia: KLIK

3. Zabawa "Na podwórku leży kamień" przypomnijcie sobie zabawę. 

4. Ulep z plasteliny dowolne zwierzątko, które mieszka na wsi.

5. Posłuchaj dźwięków jakie wydają zwierzęta mieszkające na wsi KLIK

6. Gimnastyka buzi i języka KLIK

7. Wyklej sylwetkę owieczki watą lub wacikami KLIK

Materiały do edukacji matematycznej o tematyce wiosennej

Matematyczne umiejętności dzieci:

  • określanie i wyodrębnianie miejsca w szeregu za pomocą liczebnika porządkowego;
  • liczenie od określonego miejsca w przód i tył;
  • szacowanie ilości elementów zbioru;
  • przeliczanie elementów zbioru;
  • tworzenie zbioru o określonej liczbie elementów poprzez doliczanie lub odliczanie;
  • wyodrębnianie zbioru o większej lub mniejszej liczbie elementów;
  • porównywanie liczebności dwóch zbiorów;
  • rozróżnianie kierunków od prawej i lewej strony;
  • rozróżnianie wybranych odgłosów leśnej przyrody i zapamiętywanie ich kolejności( na podstawie filmiku o wiośnie)
  • posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
  • współdziałanie i współpraca.

,,Wiosenny spacer” – zabawa ruchowa przy muzyce relaksacyjnej.

-"Idziemy" do parku na wiosenny spacer. - dzieci spacerują po sali.

- W parku rosną różne drzewa: wysokie - stają na palcach, ręce wyciągnięte w górę - i niskie - przechodzą do przysiadu. 

- W nocy padał deszcz, na alejkach jest pełno kałuż - dzieci przeskakują z nogi na nogę.

- Na drzewach widać świeże wiosenne liście, którymi lekko porusza ciepły wietrzyk. - dzieci kołyszą rękami w dowolnych kierunkach.

- Parę dni temu burza powaliła olbrzymie drzewo - dzieci przechodzą do leżenia na plecach.

- Gałęzie zajęły całą alejkę - rozkładają ręce na boki, nad głowę, wzłuż tułowia.

- Teraz znowu grzeje wiosenne słońce. Dzieci cieszą się i wesoło podskakują - wykonują przeskoki z nogi na nogę.

- Jesteśmy zmęczeni, wracamy do przedszkola odpocząć - marsz za prowadzącą"

,,Wiosenny obrazek” – rozpoznawanie kierunków na kartce według instrukcji
"Nadeszła wiosna. Na łące, w prawym górnym rogu zaświeci słoneczko. nad łąką płyną dwa obłoczki. Na środku łąki fruwa kolorowy motylek. W lewym dolnym rogu wyrósł kwiatek; na krótkiej łodyżce okrągle , fioletowe płatki- to przylaszczka.  Pośrodku kępka przebiśniegów. Kwiatki rosną wśród niskiej trawy- proste kreski,. W prawym dolnym rogu rośnie drzewko- wśród gałązek  niewielkie owalne pączki – to zawiązki liści.

„Wiosenna grzadka’’ zabawa matematyczna

 Potrzebne będą cztery kolorowe kartki oraz wycięte kwiatki lub symbolicznieróżnokolorowe  kółeczka ( białe- przebiśniegi, fioletowe- przylaszczki, żółte- pierwiosnki i czerwone- tulipany) A także cyfry 1 2 3 4;  naklej na pierwszej kartce jeden kwiatek a na każdej kolejnej o jeden kwiatek więcej. Następnie przyklej cyfry , zgodnie z ilością kwiatów na kartce

Materiały do tematyki ; Nadeszła wiosna

Obejrzyj uważnie film ,, Zwiastuny wiosny’’

- policz, ile jest symboli, co  one oznaczają, dlaczego takie symbole są charakterystyczne dła danej pory roku, czy mogą być inne... wymyśl własne J

- zapamiętaj, jakie zwiastuny wiosny są w nim opisane

- odczytaj znane Ci litery

- podziel wyrazy na sylaby

- co pamiętasz z filmu na temat każdej pory roku

- jakie zwierzęta obudzily się z zimowego snu, jakie ptaki przyleciały

- jakie rośliny są charakterystyczne dla wiosny

( pamiętasz  czym różnią się bazie wierzbowe od leszczynowe- zrób gałązki  bazi – wierzbowe z kulek z białej  bibulki a leszczynowe z żółtej)

  1. Poszukaj sylwetki wiosennego kwiatka, wydrukuj, rysuj po śladzie – dokładnie po linii, bez odrywania ręki od kartki, następnie pokoloruj kwiatka, dorysuj dowolne elementy według własnej inwencji )
  2. Ulep z plasteliny dowolny symbol wiosny – przypomnij sobie film – podpisz swoje prace napisem WIOSNA !
  3. Uczymy się piosenki o wiośnie;  ,, Wiosenna poleczka’’ Śpiewające brzdące ;

 

Maszeruje wiosna przez łąki i pola

Witają ją dzieci z naszego przedszkola.

        Weżmy wiosnę do kółeczka, niech prowadzi nas poleczka.

        Raz , dwa, kto zatańczy tak jak ja / bis

Ma krótką sukienkę, dżinsową kurteczkę

Zielone buciki, malą torebeczkę.

          Piegi ma na buzi i uśmiech wesoły

         A na głowie z listków wianuszek zielony.

  1. Narysuj portret Wiosenki z piosenki.
  2. Wiosenny taniec; Monika Kluza ,, Mini warsztat muzyczny’’
  3. Obserwacje przyrodnicze ; posadż w osobnych pojemniczkach trzy cebule; jedną umieść w slonecznym i ciepłym miejscu, np. na parapecie, drugą w miejscu zacienionym bez dostępu slońca obie cebulki podlewaj w równej ilości wodą, trzecią cebulkę umieść na parapecie i podlewaj  coca colą. Codziennie obserwuj jak cebule wypuszczają szczypior. Co się stało z rośliną ktora rosła w cieniu, a co z tą, którą podlewałeś colą?