Zajęcia od 12.04 do 17.04.21r.

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 kwietnia 2021

KULTURA

Temat: „Z kulturą za pan brat”
Kochani! Zaczynamy nowy tydzień, będziemy rozmawiać o kulturze-kinie, teatrze, muzyce i muzeum. 

 PIĄTEK 16.04.21r.

Dzień dobry, już piątek… Zadania na dziś:

  1. Zapraszam na gimnastykę GIMNASTYKA. Wykonujcie ćwiczenia dokładnie, wiecie jak ważny jest ruch a podobno pogoda dziś nie będzie sprzyjać spacerom ☹
  2. Kim jest tak naprawdę artysta? Czy to tylko malarz? Czy artystą możemy nazwać również piosenkarza? Jak myślicie? Zapraszam do obejrzenia filmu, który przybliży nam zawód malarza ARTYSTA MALARZ (MEN)
  3. Wykonajcie karty pracy: 
    *Sześciolatki-str.62 w książce „Liczenie”
    *Pięciolatki-str.5 w książce nr 4.
  4. Zamieńmy się w artystów! Posłuchajcie muzyki klasycznej Antonio Vivaldi - "Wiosna"
    W czasie trwania utwory namalujcie farbami obrazek wiosny ale zamiast pędzla użyjcie patyczków do uszu! Jestem ciekawa co Wam wyjdzie? Możecie się pochwalić wysyłając mi swoje obrazki. Poniżej przykładowa praca wykonana tą techniką: 
    wiosna-patyczkami
    UWAGA! Jeśli nie macie w domu farb lub patyczków higienicznych wykonajcie rysunek dowolną techniką.
  5. Jeśli macie ochotę wykonajcie doświadczenie „Artystyczna woda”. Możecie również obejrzeć je na filmie, gdzie efekt został nieco „przyspieszony”. Podobne doświadczenie wykonywaliście już z Panią Izą w przedszkolu jakiś czas temu, jednak warto je sobie przypomnieć. INSTRUKCJA + FILM

Miłego weekendu i do zobaczenia w poniedziałek „Króliczki”!


CZWARTEK 15.04.21r.
Witajcie, czy słyszeliście dobre wieści, że w poniedziałek się widzimy? Proszę abyście przynieśli książki nr 4 i "Pisanie i czytanie" oraz "Liczenie", bo dalej będziemy pracować na tych książkach. Dziś wybierzemy się na koncert, włączcie tablicę interaktywną, aby wysłuchać co do Was mówię, musicie włączyć dźwięk i "play" - Zapraszam do wspólnej zabawy! TABLICA "Na koncercie"


ŚRODA 14.04.21r.

Dzień dobry!

  1. Pogoda nie sprzyja spacerom, dziś więc gimnastyka w domu MUZYCZNA GIMNASTYKA

  2. „Króliczki” – Wy jako starszaki dobrze wiecie i zawsze dajecie przykład młodszym przedszkolakom, jak należy zachowywać się w obiektach użyteczności publicznej. Zapraszam Was, na serię filmików edukacyjnych o zachowaniu się w teatrze, ale dużo z tych zasad możemy odnieść również do kina, filharmonii czy muzeum. Po obejrzeniu filmów spróbujcie stworzyć zbiór takich zasad-wystarczy, że je wymienicie Savoir-vivre w teatrze

  3. Jak podobały Wam się wczorajsze zajęcia z literką „F, f”? Dziś dla utrwalenia wykonajcie str. 62 w książeczce „Czytanie i pisanie” oraz str. 6 w książce nr. 4 (sześciolatki). Jeśli chcecie wysłać mi rozwiązania, to możecie to zrobić poprzez email lub Messenger. Rodzice na pewno Wam pomogą.
    (pięciolatki) -> wykonajcie str.62 w zeszycie grafomotorycznym

  4. Jeśli macie ochotę poobcować ze sztuką zapraszam Was na widowisko „Calineczka” CALINECZKA

Miłego dnia Kochani, mam nadzieję, że spotkamy się już w poniedziałek! Śmiech

WTOREK 13.04.21r.

Witajcie Kóliczki! 

Dziś poznamy literę "F, f". To spółgłoska. Przygotowałam dla Was interaktywną tablicę (włączcie dźwięk i kliknijcie "play" w lewym górnym rogu). Wejdźcie w poniższy link a wyświetlą Wam się zadania do zrobienia :-) TABLICA INTERAKTYWNA "F jak farby"

Powodzenia!

PS. Pięciolatki wykonują str. 4 (w książce nr 4) oraz str. 61 w zeszycie grafomotorycznym.


PONIEDZIAŁEK 12.04.21r.


Zanim zaczniemy, chciałabym Wam coś pokazać. Pamiętacie posadzony w Naszym przedszkolnym kąciku wiosennym słonecznik? Na czas Waszej nieobecności w przedszkolu zabrałam go do domu, by go podlewać. Rozsadziłam go w pojedyncze pudełeczka-zobaczcie na zdjęciu jak pięknie rośnie!
słonecznik

  1.  Zaczynamy od ćwiczeń porannych. Bardzo lubicie Naszą piosenkę „8 kratek”, połóżcie więc na podłodze ponumerowane kartki (od 1 do 8) i skaczcie robiąc ćwiczenia według kodu:

-w pierwszą kratkę teraz WSKOCZ

-w drugiej RĘCE WYSUŃ W BOK

-w trzeciej kratce PRZYSIAD ZRÓB

-w czwartej ŁOKCIE DAJ W PRZÓD

-w piątek kratce STAŃ NA BACZNOŚĆ

-w szóstej spróbuj CHWILĘ ZASNĄĆ

-w siódmej lekko KLEPNIJ CZOŁO

-w ósmej OBRÓT DOOKOŁA

KLINIJ --> PIOSENKA 8 KRATEK

Jeśli pogoda na to pozwoli, spędźcie trochę czasu na dworze. Wybierzcie się na spacer, rower, plac zabaw lub pokopcie/porzucajcie piłką - to najlepsza forma aktywności ruchowej.

2. Wysłuchajcie czytanego przeze mnie opowiadania "Kornelia i Stefan" (Joanna M. Chmielewska), a następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania do tekstu. Co to jest szacunek? Jeśli nadal macie wątpliwości możecie kontynuować ten temat z rodzicami OPOWIADANIE 

3. Posłuchajcie piosenki o szacunku – nie uczymy się jej na pamięć ale proszę byście wsłuchali się z uwagą w słowa, ponieważ tłumaczy czym jest „szacunek” PIOSENKA O SZACUNKU

4. Zaczynamy pracę w książkach nr 4. Na pierwszej stronie „Ta książka należy do…” standardowo narysujcie swój portret. Kto potrafi może również napisać swoje imię. Pamiętajcie by Wasz portret zawierał wszystkie elementy: głowę oraz szyję, włosy, uszy, usta oraz nos.

5. Pozostajemy w książce nr 4, str. 2 oraz 3:

SZEŚCIOLATKI: Na podanych stronach znajduje się rysunek, opowiedzcie o ilustracji rodzicom lub rodzeństwu a następnie odszukajcie mówione przez poszczególne osoby zdania i naklejcie w odpowiednie miejsce.

PIĘCIOLATKI: Na podanych stronach znajduje się rysunek, opowiedzcie o ilustracji rodzicom lub rodzeństwu, jak należy zachowywać się w teatrze? Do mówionych przez dzieci kwestii dopasujcie obrazki i naklejcie w odpowiednie miejsce.

 

Powodzenia, jeśli będziecie chcieli pochwalić się pracą, lub macie pytania, to zapraszam do kontaktu!
PS. Nie zapomnijcie zagłosować na Naszą pracę z Rossmanna :-)