zajęcia od 08.06-10.06

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
7 czerwca 2020

 

08.06.2020

Witajcie Króliczki 

Wakacje zbliżają się wielkimi krokami to i czas podróży

 1.Zapraszamy do zabawy ruchowo-naśladowczej "Czym podróżujemy?".

 Rruchem pokażcie pojazd, którym będziecie się poruszać.

− Wyruszacie z domu samochodem – dzieci biegają, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu.

− Wsiadacie do samolotu. Samolot startuje (dzieci kucają), unosi się (dzieci biegną z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kucają).

− Wsiadacie do pociągu (ustawiają się jedno za drugim, poruszają się, trzymając się za ramiona).

− Dojechałyście nad piękne jezioro, gdzie wsiadacie do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosłowania).

2. Sprobujcie rozwiązać zagadki o różnych środkach lokomocji.

  i wskażcie obrazki/zdjęcia przedstawiające ich rozwiązania.

 Pędzi po torze szybko,

 z daleka, bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

 Lata podniebnym szlakiem. (samolot)

 Ma maskę, a pod nią konie, cylindry – nie na głowie.

 A w środku siedzi człowiek. (samochód)

 Ta wielka latająca maszyna

 owada – ważkę, przypomina.  (helikopter)

 

 

3.Poznajmy pojazdy- Środki transportu z Profesorem Szymonem.      zobacz

4.O jaki środek lokomocji chodzi?    posłuchaj

5. Policz środki transportu i wskaż odpowiednią cyfrę    policz

             Miłego dnia

09.06.2020

Jak się macie Króliczki?   

1.Zaczniemy od ćwiczeń ortofonicznych -Czym podróżujemy.

Przy nagraniu piosenki     klik         swobodnie maszerujcie w jej rytmie.

Na przerwę w muzyce rodzic unosi wybrany obrazek np(samolot,pociąg lub statek)

Zatrzymujecie się i wypowiadacie zgłoski

   -wrrr (samolot)    -puf,puf,puf (pociąg)      -sz,sz,sz  u,u,u (statek)                    

2.Obejrzyjcie prezentację ,,Srodki Transportu"    klik                                                     

3. Rozwiążcie zagadkę

 Ma mostek, choć to nie rzeka.

 Przybija, gdy wraca z daleka.

 Ma dziób,nie dziobie wcale.

 Pruje nim morskie fale  (statek)

 Powiększ obraz:

.4.Posłuchajcie  odgłosów natury ,,Fale na Morzu   klik 

5. Nauczymy się i pobawimy przy piosence  ,,Oto Morze Bałtyckie jest"   klik

 6.Wykonajcie łódkę według instrukcji   podanej na filmiku   klik 

                            DO  JUTRA        

 

10.06.2020

Dzień Dobry  Króliczki

1. Dzisiejszy dzień zaczniemy od zabawy ruchowej ,,Gdzie poruszają się te pojazdy"

 Poruszacie  się po dywanie w rytm wyklaskiwany przez rodzica; podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazki różnych środków lokomocji.

 - Jeśli te środki lokomocji poruszają się po lądzie, przykucacie

 - jeśli w powietrzu – stajecie na palcach, z rękami wyciągniętymi w górę;

 - jeśli po wodzie – kładziecie się na brzuchu i naśladując pływanie żabką.

 •• Zabawa ruchowa Lecimy samolotem.

Rozpoczynacie lot od startu – w przysiadzie, mając ręce wyciągnięte w bok; powoli

podnosicie się i poruszacie szybko, małymi krokami po dywanie. Potem samolot ląduje – poruszacie się coraz wolniej, powoli przechodzicie  do przysiadu.

Podróż samolotem'

       

2. Podróż do Włoch – posłuchajcie  opowiadania  Barbary Szelągowskiej Wakacyjne podróże. 

       Na wakacje czas! Powoli zbliżały się wakacje. Każdy dzień był odrobinę dłuższy od poprzedniego. Robiło się coraz cieplej. Ada od dawna marzyła o locie samolotem. Lubiła bawić się starym globusem swojej mamy. Plastikowym samolocikiem lądowała na maciupeńkich, ledwie widocznych wysepkach. Któregoś dnia tata z tajemniczą miną podszedł do dziewczynki.

– Córeczko, czy ja mogę wylądować na twoim globusie?

– Oczywiście, że możesz. A gdzie chcesz wylądować, tatusiu?

– Widzisz, tutaj jest taki but na obcasie. To są Włochy i tu chciałbym wylądować razem z tobą, Olkiem, babcią, dziadkiem i mamą.

– To wspaniale, ale nie wiem, czy się zmieścimy w takim małym samolociku – zaśmiała się dziewczynka.

– W takim razie może polecimy dużym samolotem? Takim prawdziwym! Co ty na to?

– Bardzo, bardzo bym chciała, tatusiu! – krzyknęła uradowana Ada.

– To powiem ci w tajemnicy, że już kupiłem bilety.

– Naprawdę?! – zapytała z niedowierzaniem dziewczynka. – Olek, słyszałeś, będziemy lądować na bucie! Naprawdę! Olek, podobnie jak jego siostra, nie mógł doczekać się wyjazdu. Kilka dni później całą rodziną przyjechali na lotnisko.

– Kochani – powiedział tata - lotnisko jest bardzo duże i łatwo się zgubić. Musimy się wzajemnie pilnować – dodał i popatrzył na dzieci. Rodzeństwo z zaciekawieniem rozglądało się po ogromnej, pełnej ludzi hali wylotów. – A kim są ci ludzie w mundurach? – zapytała Ada, ściskając Dinusia.

– To kapitan i stewardesy – odpowiedziała mama. – Może będą z nami lecieć do Włoch. Zobaczymy. Dwie godziny później cała rodzina usadowiła się wygodnie w samolocie. Początkowo dziewczynka odrobinę bała się hałasujących silników.

– Startujemy! Nareszcie! – ucieszył się Olek i patrzył przez okno, jak z każdą chwilą wszystko robiło się coraz mniejsze i mniejsze. W końcu wlecieli w chmury i tylko od czasu do czasu widać było ląd, a potem morze. Wreszcie samolot wylądował i zaczęły się prawdziwe wakacje. Upalne dni dzieci spędzały w krystalicznie przeźroczystej i ciepłej wodzie. Wieczorami zaś zwiedzały piękne miasta, miasteczka i wsie pełne gajów oliwnych i winorośli. Ada uwielbiała pozować do zdjęć – zwłaszcza w towarzystwie Dinusia. Najbardziej spodobała się jej Fontanna Pszczół. – Mamo, czy mogę posadzić tutaj Dinusia? – zapytała dziewczynka i w tym momencie Dinuś wpadł prosto do wody. Na szczęście tata szybko wyłowił niesfornego pluszaka.  – Musisz go bardziej pilnować, córeczko – zaśmiał się tata. – Nie wiem, czy jest zadowolony z kąpieli. – Chyba nie. Coś smutno wygląda. I co teraz zrobimy? Jeszcze się na mnie pogniewa – zasmuciła się Ada.  – Nie martw się. Myślę, że poprawi mu się humor, gdy tylko spróbuje prawdziwej włoskiej pizzy! –powiedział dziadek. – Zrobiłem się naprawdę głodny. A wy? – I wskazał budynek, z którego unosił się świeży zapach ziół i ciasta. – W końcu jak Włochy, to i pizza! – zawołał Olek i cała rodzina weszła do pobliskiej pizzerii. Dinusiowi też poprawił się humor. Tak naprawdę nawet nie zdążył się mocno zmoczyć.

 −− Gdzie wybrali się Olek i Ada z rodzicami i dziadkami na wakacje?

−− Co stało się z Dinusiem tuż przed tym, jak tata zrobił jemu i Adzie zdjęcie?

−− Jakie miejsce odwiedziła cała rodzina Olka i Ady?

−− Co jeszcze robili na wakacjach Olek, Ada i ich rodzina?

−− W jaki sposób rodzina Olka i Ady dotarła do Włoch

 3. Co to za pojazdy ? - rebuz fonetyczny.

Po analizie każdego wyrazu musicie zapamiętać pierwszą głoskę, potem wszystkie je połączyć .

Odgadniecie nazwę pojazdu.

 rak, oko, walizka, ekran, rak –( rower )

 sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba –

 miś, okulary, tort, obraz, rower –

 spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot -

4. Długi veekend  przed nami  proszę utrwalcie sobie wszystkie literki.

                                            Miłego  Veekendu    heart<span style="font-si