Zajęcia od 25 marca do 29 maja

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 czerwca 2020

Temat: Dzieci mają swoje prawa (29.05.20r.)


1. Obejrzyjcie film o prawach dzieci w formie krótkich bajeczek PRAWA DZIECI
2. Proszę rodziców o przeczytanie krótkiej bajki D. Kossakowskiej ,, Krystian w bajkowej krainie”. Dzięki niej utrwalicie prawama dziecka.

„Krystian w bajkowej krainie” – słuchanie bajki D. Kossakowskiej.

W pewnej bajkowej krainie wszyscy jej mieszkańcy byli bardzo mili. Pomagali
sobie w trudnych chwilach, wspólnie spędzali wolny czas. Dzieci
bawiły się grzecznie i nigdy nie kłóciły się. Aż tu pewnego dnia do
bajkowej krainy przyjechał chłopiec o imieniu Krystian. Był bardzo hałaśliwy
i nic mu się nie podobało. Zaczął zabierać dzieciom zabawki.
Niektórym z nich nie pozwalał wspólnie bawić się. Dzieci były zdziwione
zachowaniem Krystiana. Nigdy wcześniej nikt tak nie zachowywał się.
Było im przykro i postanowiły porozmawiać z Krystianem. Chciały nauczyć
go zgodnej zabawy i powiedzieć jakie zasady obowiązują w ich
krainie. Ale Krystian nie chciał ich słuchać. Powiedział, że jest od nich
mądrzejszy, zna ciekawsze zabawy i zamierza rządzić bajkową krainą.
Wtedy dzieci poprosiły o pomoc dziadka Leona, który zawsze pomagał
im w rozwiązywaniu trudnych spraw. Nie wiadomo co dziadek powiedział
Krystianowi, ale gdy Krystian przyszedł następnego dnia do dzieci
– był zupełnie innym chłopcem. Najpierw przeprosił wszystkich za swoje
zachowanie, a później powiedział, że bardzo chce pozostać w bajkowej
krainie i wspólnie bawić się. Obiecał też, że zawsze będzie przestrzegał
ustalonych zasad.

Rozmowa z rodzicem na temat wysłuchanej bajki:
– Jacy ludzie mieszkali w bajkowej krainie?
– Kto przyjechał do bajkowej krainy?
– Jakim chłopcem był Krystian?
– Jak zachowywał się Krystian w stosunku do innych dzieci?
– co czuły dzieci, gdy przebywał z nimi Krystian?
– Czego dzieci chciały nauczyć Krystiana?
– co odpowiedział im Krystian?
– Kogo dzieci poprosiły o pomoc?
– co zrobił Krystian po rozmowie z dziadkiem Leonem?
– Jak myślisz co dziadek Leon powiedział Krystianowi?
3. Pobawcie się w kalambury, niech hasła dotycza praw dzieci. Można pokazywać lub rysować :-) (przykładowe hasła: prawo do nauki, prawo do informacji, prawo do życia bez przemocy, prawo do prawo do wychowania w rodzinie, prawo do życia, prawo do wypowiedzi, prawo do prywatności itp.)
4. Karta pracy na dziś, książka str.50 lub do pobrania w linku KARTA PRACY
5. Na koniec zabawa "Na ziemi zostaje" ZABAWA
Miłego weekendu!

prawa

Temat: Dzieci mają marzenia (28.05.20r.)


1. Obejrzyj twarze dzieci z różnych stron świata, czym się różnią? A co łączy wszystkie dzieci? Jak myślisz? TWARZE ŚWIATA
2. Wszystkie dzieci mają marzenia! Jakie jest Twoje? Narysuj je i jeśli masz ochotę podziel się z nami wysyłając swoją pracę na email lub messenger.
3. Posłuchaj piosenki o marzeniach PIOSENKA. Czy myślisz, że jeśli głośno wypowiadamy marzenia to się spełniają? Tak głosi piosenka, ja mam wiele marzeń: globalnie chciałabym np. by na świecie zapanował pokój, wszyscy byli zdrowi a dzieci nie umierały z głodu. Moim osobistym marzeniem jest kupienie małego mieszkania w Chorwacji :-) 
4. Karta pracy na dziś, książka str. 49. Znajdź dwa takie same obrazki i otocz je petlami-czy jestes spostrzegawczy? Kartę pracy można również pobrać KARTA PRACY
5. Zatańcz z Paniami z Krainy Tańca :-) Linki otrzymaliście w wiadomościach na Facebooku.


Pozdrawiam Was Kochani serdecznie! Buziaki :*

marzenia

Temat: Święto dzieci (27.05.20r.)


1. Trochę ruchu-poćwiczcie robiąc sałatkę owocową ZABAWA RUCHOWA
2. Wczoraj rozmawialiśmy o przyjaźni, obejrzyjcie odcinek Treflików, który własnie mówi o PRZYJAŹNI BAJKA
3. Wykonajcie zadanie ze str. 48, nalezy narysować lody po sladzie a nastepnie pokolorować je. Można pobrać kartę tu: KARTA PRACY
4. Zagraj w gry edukacyjne - Detektyw Łodyga, polecam labitynt GRY ONLINE ,ale znajdziecie na stronie wiele innych ciekawych aktywności np. różnice, puzzle, pamiętaczek.
5. Jeśli pogoda dopisze wybierzcie się na spacer, może warto wziąć ze sobą skakankę i poćwiczyć podskoki?


Powodzenia!

Temat: Dobrze mieć przyjaciela (26.05.20r.)


Dziś niezwykle ważne święto! Dzień Mamy-na cześć swojej mamusi zaśpiewajcie sto lat i pamiętajcie, bądźcie dziś bardzo, bardzo grzeczni!
1. "Afrykańskie rytmy" - zapoznajcie się z muzyką innego kontynentu, spróbujcie improwizować i zatańczyć do tej niezwykle radosnej melodii AFRYKAŃSKA MUZYKA 
Jeśli nie masz ochoty tańczyć posłuchaj dźwięku afrykańskiego bębna: BĘBEN
2. Wysłuchajcie wiersza B. Koronkiewicz pt. "Przyjaciel"
Przyjaciel to jest wyjątkowy ktoś wśród ludzi,
ten, kto ma przyjaciela, nigdy się nie nudzi.
Z nim rozmowa na pewno przyjemność ci sprawi,
gdyż to samo was smuci i to samo bawi.
Przyjaciel to ktoś taki, kto cię nie zawiedzie,
bo „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”,
To ktoś, z kim chcesz podzielić się ciastkiem, cukierkiem,
i do kogo mieć możesz zaufanie wielkie.
Z przyjacielem masz zwykle jakieś wspólne sprawy,
ty pożyczysz mu książkę, on ci film ciekawy,
Czasem się z nim umówisz, by pograć w gry nowe
i życzenia też złożysz mu urodzinowe.
Przyjaciel, kiedy trzeba, na pewno pomoże.
Z nim pójdziesz pograć w piłkę, pobiegasz na dworze
Albo spotkasz się w domu, kiedy wiatr i słota.
Bo prawdziwy przyjaciel jest na wagę złota!
Odpowiedz na pytania:
- Jaki jest przyjaciel?
- Kiedy poznajemy prawdziwych przyjaciół?
- Czym możemy podzielić się z przyjacielem?
- Jakie zabawy można organizować z przyjacielem?
-Czy Ty masz przyjaciela? Kto nim jest?
3. Karta pracy-zapraszam do wykonania zadania na str.47, można je również pobrać KARTA PRACY
4. Spróbuj odgadnąć z jakiego kraju pochodzą dzieci przedstawione na ilustracji?

dzieci2
5. Wybierz dziecko z którym chciałbyś się zaprzyjaźnić? Dlaczego? Może jest coś ciekawego w jego kraju lub wyglądzie, może chciałbyś zadać mu pytanie na temat jego życia? Narysuj siebie, przedstawiciela Europy, z dzieckiem z innej części świata. Które dziecko pojawi się u Twego boku? Dziecko z Chin, Indii, Meksyku, Afryki a może Ameryki?

Miłego dnia Kochani!

 

Temat: Dzieci świata (25.05.20r.)


Witajcie Kochani, część z Was wróci w tym tygodniu do przedszkola, a częśc nadal będzie pracować w domkach. Nasze tematy będą bardzo podobne, będziemy uczyć się tych samych zagadnień. Zachęcam Was do dalszej pracy :-) W tym tygodniu, z okazji zbliżającego się dnia dziecka porozmawiamy sobie o dzieciach z różnych stron świata.

1. "Jazda na rowerze" - połóż się na pleckach i poruszaj nogami naśladując jazdę na rowerze.
2. Obejrzyj prezentację,która krótko przedstawi postacie dzieci z różnych stron świata: PREZENTACJA 

3. Pamiętacie najbardziej znany wierszyk o pewnym murzynku? Przypomnijcie sobie słuchając wersji śpiewanej PIOSENKA

4. Zobaczcie, jak wygląda prawdziwa rzeczywistość w szkołach w Afryce. Obejrzyjcie film dokumentalny i odpowiedzcie na pytania: 
-Czy afrykańskie szkoły wyglądają tak samo jak nasze?
-Czym się różnią?
-Czy dzieci chętnie się uczą?
-Jak dzieci dostają się do szkół?
-Co lubia robić dziewczynki a czym w czasie przerw zajmują się chłopcy?
LINK DO FILMU: KLIK
5. Karta pracy, książka str. 46 lub do pobrania tutaj: KARTA PRACY

 

dzieci

Temat: Mama czarodziejka (22.05.20r.)

1. Poćwiczcie szybkość ĆWICZENIA
2. Posłuchajcie wiersza D. Kossakowskiej "Mama"
Każda mama umie czarować,
zmieniać smutek w uśmiech na twarzy.
Umie podać pyszne śniadanie,
upiec ciasto, o którym marzysz.
Pięknych bajek zna chyba tysiące.
O księżniczkach, rycerzach, krasnalach.
I potrafi też opowiadać o podróżach,
dalekich krajach.
Kocha ciebie jak nikt na świecie.
W trudnych chwilach jest zawsze blisko.
Kiedy pomoc jest ci potrzebna,
ona zrobi dla ciebie wszystko.
Odpowiedzcie:
-Co potrafi robić każda mama?
-W jakich chwilach mama jest blisko dziecka?
3. Zaśpiewajcie dla mamy i taty piosenkę Zozi, której się uczyliśmy. Jeśli macie ochotę przygotujcie również laurkę PIOSENKA
4. Dziś już piątek - odpuszczamy więc karty pracy, możecie w nagrodę za piekna prace przez cały tydzień zagrać w grę kulki. Ćwiczy ona spostrzegawczość. Aby Wasze kulki "zniknęły" musicie ułożyc obok siebie przynajmniej 3 jednego koloru! Uwaga, spieszcie się, bo poziom się obniża :-) Powodzenia, dajcie znać jak Wam poszło ! GRA ONLINE

Życzę Wam i Waszym Rodzicom wspaniałego weekendu! Oby był pogodny :-) Buziaki

Temat: Święto mamy (21.05.20r.)

1. Wykonajcie masażyk na plecach. Zaproście do niego rodzica lub rodzeństwo:
Kanapka
Najpierw chleb pokroję, (uderzamy lekko brzegami dłoni wzdłuż pleców dziecka od szyji)
potem masłem posmaruję. (głaszczemy plecy całą powierzchnią dłoni)
Na to ser położę. (przykładamy do pleców całe dłonie wiele razy i na krótko)
Pomidora dołożę. (rysujemy palcem wskazującym małe kółka na plecach)
I posolę i popieprzę,
żeby wszystko było lepsze. (uderzamy delikatnie opuszkami po całych plecach)
Już nie powiem ani słowa,
bo kanapka jest gotowa; (układamy dłonie na ramionach dziecka, kciuk na plecach, cztery
mniam, mniam, mniam palce z przodu i lekko uciskamy w kierunku od szyji na zewnątrz
i z powrotem)
2. Przypomnijmy sobie nazwy członków rodziny po angielsku. Tata? Mama? Siostra? Brat? - ułatwi nam to piosenka z pokazywaniem na paluszkach FINGER FAMILY
3. Karta pracy na dziś, książka str. 37 - należy narysować swój wymarzony zawód. Możecie także odszukać obrazek w gazecie/ broszurze-wyciąć i przykleić. Jeśli nie macie podręcznika w domu-kartę można pobrać KARTA PRACY
4. Wybierzcie się na "Rodzinny spacer" - wykorzystajcie ten czas na obserwacje tak pięknej w tym wiosennym czasie przyrody.
5. Pamiętajcie o Naszej piosence, dla przypomnienia słuchamy i śpiewamy :-) PIOSENKA
Do jutra Kochane Kubusiaczki!

 

Temat: Zabawy z rodzicami (20.05.20r.)


1. Pobawcie się w "Papugę", zaproście rodziców lub rodzeństwo do wspólnej zabawy. Zrób minkę, niech rodzic/brat/siostra spróbuje ją odzwierciedlić. Zmiana ról, teraz oni pokazują a Ty naśladujesz. Możecie również wykorzystać ćwiczenia: przysiad, podskok, pajacyk itd.
2. Przeczytajcie wiersz B . Szelągowskiej - ,,Jesteśmy razem!''
Zakwitły maki w ogrodzie.
Mamie je podaruję. A siostra zrobi laurkę – sama ją namaluje.
Ja tacie umyję samochód i zrobię to razem z bratem.
Sam raczej bym nie dał rady obydwaj kochamy tatę!
Każdy zna takie słowo, ważne dla córki, dla syna.
Oznacza miłość, wspólnotę… Jakie to słowo? RODZINA!
Odpowiedz na pytania: Co dziecko podaruje mamie? Co dzieci zrobią dla taty? A Ty co chciałbyś podarować rodzicom?
3. Karta pracy-książka str. 39 lub do pobrania KLIK
Narysuj w niebieksiej ramce prezent, który chciałbyś podarować mamie a w czerwonej prezent, który chciałabyś podarować tacie.
4. Rysowanie pod dyktando: przygotujcie kartkę i kredki. Narysujcie zgodnie ze wskazówkami:
Na dole kartki narysuj trawę. W prawym dolnym rogu narysuj drzewo. W lewym górnym rogu narysuj uśmiechnięte słoneczko. W prawym górnym rogu niech pojawi się chmurka a w lewym dolnym rogu narysuj swoją rodzinę, która wybrała się na spacer. 
Obrazek możecie przesłac na p1-kubusiaczki@wp.pl :-)
5. Na jaką literę? Przygotowałam dla Was QUIZ obrazkowy, sprawdź czy wiesz na jaką literę zaczynają się przedmioty/zwierzęta przedstawione na obrazkach. QUIZ


Powodzenia! 

 Temat: Kocham moich rodziców (19.05.20r.)


1. Obejrzyjcie film  o rodzinie Treflików BAJKA
A jak wygląda dzień w Waszej rodzinie? 
- Kto należy do waszej rodziny?
- Czym zajmują się rodzice?
- Co robi wasze rodzeństwo?
2. Popatrz na obrazki i powiedz co dzieci robią wspólnie z rodzicami? Wcześniej powiedziałeś/powiedziałaś już co Wy robicie na codzień :-)

 

rodzina

W karcie pracy narysuj ulubioną potrawę, która moglibyście wspólnie przygotować? Znajduje się ona w książce na str. 38 lub można pobrac ją z linku: KARTA PRACY
3. Zabawa słowna-dokończ zdanie:
Mama i tata to moi…………..
Mój brat jest dla mamy i taty…………..
Dziadek i babcia to rodzice…………..
Dla babci i dziadka jestem…………..
Mój tata dla mojej babci jest…………..
Moja mama dla mojego dziadka jest…………..
Tata mojej mamy to mój…………..
Mama mojej mamy to moja…………..
Siostra mojego taty jest moją…………..
Brat mojej mamy to mój…………..
Brat mojego taty to mój…………..
4. Wykonajcie drzewo genealogiczne, możecie je stworzyć sami lub wykorzystać wzór do pobrania tu: 
-wersja z napisami:KLIK
-wersja bez napisów: KLIK
To również nasze zadanie na Facebooku :-) 
5. Utrwal piosenkę Zozi - "Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!" PIOSENKA
                                                                                                                                                                                                                                                                                            Dziękuję za wspólna zabawę i pracę! Do jutra! 

Temat: Moja mama i mój tata (18.05.20r.)


Witajcie Kochani! Rozpoczynamy kolejny tydzień, w którym to będziemy mówić o rodzinie, ponieważ wielkimi krokami zbliża się Dzień Mamy. Zapraszam do poniedziałkowych aktywności.
1. Poćwiczcie w dwójkach ĆWICZENIA Świetna zabawa gwarantowana!
2. Poproś mamusie/tatusia by pokazali Ci zdjęcia z ich dzieciństwa. Jak wyglądali? Czy zauważasz jakieś podobieństwo? Wysłuchaj wiersza D. Kossakowskiej "Moja mama":
Uśmiech mojej mamy najpiękniejszy w świecie.
Drugiej takiej samej nigdzie nie znajdziecie.
Moja mama lubi, skakać przez kałuże,
kiedy z nieba lecą krople deszczu duże.
Moja mama lubi, rano kiedy wstanie,
zrobić swoim dzieciom przepyszne śniadanie.
Moja lubi śpiewać różne kołysanki,
o gwiazdach na niebie i o kocie Hanki.
A moja mamusia jest bardzo kochana,
przytula mnie czule wieczorem i z rana.
Wszystkie nasze mamy mocno nas kochają.
Uśmiech, czułe serce dla swych dzieci mają.
Więc my dzisiaj razem życzenia składamy.
Niechaj w zdrowiu, szczęściu żyją nasze mamy.

Odpowiedz na pytania: 
- Co lubią robić mamy, przedstawione w wierszu?
- Z jakiej okazji składamy mamom życzenia w maju?
- Czego życzymy mamom w dniu ich święta?
3. Karta pracy na dziś. Książka str. 40 lub do pobrania tu: KARTA PRACY
4. Posłuchajcie piosenki Zozi - "Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!". Postarajcie się zapamiętać słowa refrenu PIOSENKA
Dziękuję mamo, dziękuję tato,
Za każdą zimę, za każde lato
Dziękuję mamo, dziękuję tato
Za to, że macie dla mnie czas
Bardzo kocham Was
5. Zamiast pracy plastycznej zaangażuj się w tygodniowe zadanie z funpage'a na Facebooku-"Rodzinna kronika". Zadanie na dziś: zaprojektuj okładkę kroniki. 

 rodzinka

Temat: Kto mieszka na łące? (15.05.20r.)

Witajcie! Czy Wasze obrazki z pieczątek-ziemniaków się udały? Dziś ostatni dzień na łące...Zapraszam do zabawy!


1. Ruch jest bardzo ważny! Zapraszam na zabawy muzyczno-ruchowe z Panem Sebastianem "Na łące" ! ZABAWY RUCHOWE
2. Posłuchajcie i obejrzyjcie moją interpretacje opowiadania o Krasnalu Teodorze a następnie spróbujcie samodzielnie opowiedzieć tą historię rodzicom OPOWIADANIE O KRASNALU
3. Została ostatnia zwrotka (IV) i możemy zaśpiewać piosenkę w całości Śpiewające Brzdące-Żabie kroki 
IV. Kiedy sobie tak tańczyli
Do stawiku się zbliżyli,
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła.
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła.
4. Karta pracy: znajdź 10 różnic pomiędy obrazkami przedstawiającymi łąkę POBIERZ
5. Prawda czy fałsz? Odpowiedz:
Maki i rumianki rosną na łące. (P)
Bocian poluje na zające. (F)
Biedronki mają niebieskie kropki. (F)
Bocian ma czerwony dziób. (P)
Na łące rośnie dużo kwiatów. (P)
Żaby lubią wodę. (P)
Motyle mają pióra. (F)
Pszczoły zbierają nektar. (P)

Miłego weekendu! Do usłyszenia!

Temat: Łąka pełna kwiatów (14.05.20r.)


1. Rozwiąż zagadki. Przeczyta je mamusia/tatuś:
Lubi siedzieć w stawie,
lub skakać po łące.
Kiedy pada deszcz
i kiedy świeci słońce. (ŻABA)


Po łące lata od rana,
nektar z kwiatów zbiera.
Będzie z tego miód słodki,
gdy dużo nektaru uzbiera. (PSZCZOŁA)


Jest zielony,
skakać lubi.
Swoim graniem
wszystkich budzi. (KONIK POLNY)


Nie wiem, czy ktoś go polubi.
Jest mały i bzyczący.
Kiedy na skórze usiądzie,
Zostawi znaczek bolący. (KOMAR)
2. Dziś zagadki matematyczne przygotowałam dla Was w formie quizu. Czy uda Ci się rozwiązać wszystkie? Na pewno! MATEMATYKA
3. Pośpiewajmy! Utrwalamy kolejna zwrotkę piosenki "Żabie kroki" Śpiewające Brzdące-Żabie kroki 
III. Bocianowi wciąż za mało,
Jeszcze tańczyć mu się chciało.
Złapał żabkę za dwa boczki, 
W przód, do tyłu robią kroczki.
Złapał żabkę za dwa boczki, 
W przód, do tyłu robią kroczki.
4. Karta pracy do pobrania: KARTA PRACY
Dopasuj pszczółki do kwiatów po ich kształcie.
5. Praca plastyczna, nagrałam dla Was instrukcję filmową tego co będziemy robić, zapraszam do wspólnej zabawy! Spotkajmy się choć wirtualnie i z ziemniaka wyczarujmy pieczątkę, przy pomocy której stworzymy piękny obrazek ukwieconej łąki.


Potrzebne będą:
-ziemniaki (1/2 szt.)
-nóż
-kartka
-farby, pędzle, woda
INSTRUKTAŻ PRACY PLASTYCZNEJ
Miłej zabawy!

łączka

Temat: Kolorowe motyle (13.05.20r.)


1. Na początek trochę ruchu, zapraszamy na ćwiczenia ROZGRZEWKA
2. Ułóż puzzle a dowiesz się o kim będziemy dziś rozmawiać  PUZZLE
3. „Skąd biorą się motyle?” – posłuchaj opowiadania D. Kossakowskiej a następnie obejrzyj krótki film na którym pokazany został proces rozwoju motyla FILM
Na liściach i łodygach roślin samice motyla składają jaja, z których wylęgają
się gąsienice. Ciało gąsienicy składa się z głowy, z segmentów
tułowia i odwłoka. Gąsienice żywią się roślinami. Jedzą dużo i szybko
rosną. w pewnym momencie gąsienica przestaje jeść, przyczepia się
np. do łodygi, nieruchomieje i stopniowo zmienia się w poczwarkę,
która żyje wewnątrz kokonu. po upływie odpowiedniego czasu poczwarka
przeobraża się w motyla. Kokon pęka i wydostaje się z niego motyl.
Jego skrzydła są miękkie i wilgotne. Motyl rozkłada skrzydła i czeka aż
słońce je osuszy. Pokarmem dorosłych motyli jest nektar kwiatów.
4. Karta pracy. Książka str.43 lub do pobrania w linku: KLIKNIJ
5. Zróbcie przestrzennego motyla, 
wykorzystajcie np. ubrania (chustkę, apaszkę, szalik) lub skrawki materiału. Stwórzcie z nich motyla. Jeśli macie ochotę zróbcie zdjęcie i wyslijcie nam na adres: p1-kubusiaczki@wp.pl

Do widzenia!

Temat: Skąd bierze się miód? (12.05.20r.)


Witajcie, dziś spotkamy się z pszczołami w ulu. Zapraszamy na wspólna przygodę.
1. Spójrz na obrazki i opowiedz co na nich widzisz?

karta



Wysłuchaj czytanego przeze mnie wiersza B. Koronkiewicz "Skąd się bierze miód" SŁUCHAJ
2. Karty pracy na dziś: str.42 i 45 w naszych książeczkach lub pobierz do druku KLIKNIJ
Karta 1-pomóż pszczołom trafić do kwiatów a następnie rysuj kwiaty po sladach.
Karta 2-rysuj po śladzie plaster miodu, pokoloruj go.
3. Zapraszam na niezwykle ciekawe filmy edukacyjne o pszczołach 
(króciutkie niespełna 2-minutowe odcinki)
Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ 1
Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ 2
Z KAMERĄ WŚRÓD PSZCZÓŁ 3
4. Czas na śpiew, utrwalamy piosenkę 
(I zwrotka+refren), uczymy się II zwrotki. Jeśli masz ochotę tańcz przy muzyce Śpiewające Brzdące-Żabie kroki
II. Żabka w koło podskakuje,
Bociek nogą wymachuje.
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo, w prawo, nieustannie.
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo, w prawo, nieustannie.
5. Ul z folii bąbelkowej. Wykonaj pracę plastyczną ul.

Potrzebne bądą: kartka, nożyczki, kawałek folii bąbelkowej, żółta farba, pędzel, kubek z wodą oraz czarny pisak/kredka lub długopis. *Do namalowania pszczółek używamy palca zamoczonego w farbie! Gdy farba wyschnie domalowujemy pszczółkom szczegóły.
ul
Dodatkowa instrukcja: INSTRUKCJA UL

Miłej zabawy Kubusiaczki!

Temat: Co słychać na łące? (11.05.20r.)


Witajcie! Ten tydzień będzie baaaaardzo kolorowy, ponieważ wybieramy sie  na łąkę! Będziemy mówić o kwiatach, które tam znajdziemy oraz zwierzetach, które ją zamieszkują. Poznamy pracę pszczoły oraz zapoznamy sie z etapami rozwoju motyla :-) Zapraszamy!


1. Przystanek pierwszy - wybierzemy się na łąkę razem ze Skrzatem Borówką  KLIKNIJ
Zastanówcie się:
- Jak nazywa się skoszona i wysuszona trawa?
- Jakie owady mieszkają na łące?
- Czy można łapać motyle?
- Jakie ptaki odwiedzają łąkę? 
2. Karta pracy na dziś, znajdź motyla, który nie pasuje do pozostałych? Książka str. 44 lub karta pracy do pobrania KLIKNJ
3. Posłuchajmy piosenki Śpiewających Brzdący, nauczmy się refrenu i I zwrotki KLIKNIJ:
Śpiewające Brzdące - Żabie kroki
1. To nie lada, lada gratka,
Kiedy z boćkiem tańczy żabka.
Bociek żabce patrzy w oczy,
Raźnym krokiem za nią kroczy.
Bociek żabce patrzy w oczy,
Raźnym krokiem za nią kroczy.
 
Ref. Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek - co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek - co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek - co za żaba!
4. Zrób prostą biedronkę -wachlarzyk. Instrukcję znajdziesz tu: KLIKNIJ Możesz się pochwalić i wysłać pracę na p1-kubusiaczki@wp.pl

Powodzenia!

łąka

Temat: Najpiękniejsza muzyka (08.04.20r.)


Witajcie Kubusiaczki! To już piatek, ostatni dzień proponowanych zajęć. Przypomnijcie sobie jaki dzień tygonia następuje po piątku a jaki będzie pojutrze?
1. Bardzo proszę rodziców o przeczytanie wiersza: „O chłopcu, który chciał śpiewać tak jak ptaki” 

B. Koronkiewicz.
Chciał śpiewać Tomek pięknie jak ptaki
lecz głos miał jakiś taki – nijaki.
Mówili ludzie: ,,mruczysz pod nosem”
a on chciał śpiewać słowiczym głosem.
Poszedł o radę prosić słowika.
lecz ten wskazówek wszelkich unika:
„Mój głos to moja jest tajemnica,
od wieków śpiew mój ludzi zachwyca.
Ty śpiewasz cicho i bez wyrazu.
Daj sobie spokój lepiej od razu”.
Tomek się zwrócił więc do kanarka.
„Ja swoje piosnki ćwiczę od ranka,
wtedy masz chrypę jeszcze od spania,
nie myśl o śpiewie, próżne starania”.
Tomek skowronka spytał o radę.
„Ja nad polami mam swą posadę.
Wiosnę już witać jestem gotowy
do rozmów z tobą nie mam dziś głowy.
W ogóle skąd to masz pomysł taki,
aby móc śpiewać pięknie jak ptaki?”
Nie miał już Tomek nadziei wiele,
gdy wtem przez okno wleciał wróbelek.
„Czemu zapały swoje masz gasić?
Ćwicz swój głos własny, nie jakiś ptasi.
Może nie śpiewasz jak ptaki ślicznie,
ale się możesz kształcić muzycznie.
Śpiewasz nieśmiało lecz ładnie, czysto,
może zostaniesz jeszcze artystą.
Kogoś, kto zna się, spytaj o zdanie”.
Więc poszedł Tomek na przesłuchanie.
Szkoły muzycznej najpierw poszukał,
a potem była długa nauka…
Po latach słowik sfrunąwszy z drzewa
myślał „A któż to tak ładnie śpiewa?”
Spojrzał przez okno zdziwiony szczerze,
bo właśnie Tomek śpiewał w operze.
,,No, no, głos taki w świecie się liczy.
Piękny, choć ludzki, a nie słowiczy”.
Jeżeli o czymś marzy się skrycie,
Warto marzenia wprowadzać w życie!

 
Rozmowa w oparciu o wiersz:
- O czym marzył Tomek?
- Co mówili ludzie o śpiewie Tomka?
- Do kogo poszedł Tomek prosić o radę?
- Co odpowiedział mu słowik?
- Co odpowiedział Tomkowi kanarek i skowronek?
- Jaka radę dał Tomkowi wróbelek?
- Co zrobił Tomek, aby rozwijać swój talent?
- Kto usłyszał Tomka po latach w operze?
- Jaka ważna myśl zawarta jest na końcu wiersza?

<span style="