Zajęcia od 25 marca do 29 maja

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
1 czerwca 2020

27-28.05.2020 WITAM WAS! 

1. Posłuchaj wiersza B. Koronkiewicz,, Przyjaciel"

Przyjaciel to jest wyjątkowy ktoś wśród ludzi,
ten, kto ma przyjaciela, nigdy się nie nudzi.
Z nim rozmowa na pewno przyjemność ci sprawi,
gdyż to samo was smuci i to samo bawi.
Przyjaciel to ktoś taki, kto cię nie zawiedzie,
bo „Prawdziwych przyjaciół poznajemy w biedzie”,
To ktoś, z kim chcesz podzielić się ciastkiem, cukierkiem,
i do kogo mieć możesz zaufanie wielkie.
Z przyjacielem masz zwykle jakieś wspólne sprawy,
ty pożyczysz mu książkę, on ci film ciekawy,
Czasem się z nim umówisz, by pograć w gry nowe
i życzenia też złożysz mu urodzinowe.
Przyjaciel, kiedy trzeba, na pewno pomoże.
Z nim pójdziesz pograć w piłkę, pobiegasz na dworze
Albo spotkasz się w domu, kiedy wiatr i słota.
Bo prawdziwy przyjaciel jest na wagę złota! 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Jaki jest przyjaciel?

- Kiedy poznajemy prawdziwych przyjaciół?

- Czym możemy podzielić się z przyjacielem?

2. Posłuchaj piosenki M. Jeżowskiej pt.,, Kolorowe dzieci" klik

3. Spróbuj ułożyć puzzle klik

4. Przeczytaj tekst:

Karol to brat Oli.

Karol ma kolorowe kredki.

Ola ma farby.

Karol rysuje i Ola rysuje.

Ale ładne rysunki.

 

               POZDRAWIAM WAS Uśmiech

 

 

26.05.2020 WITAM WAS!

1. Zaczynamy od rozgrzewki- ćwiczenia z liczeniem w podskokach klik 

2. Uzupełnij zdania wyrazami klik

3. Moja mama jest cudowna- ruletka klik

4. Znajdź parę klik

 Pamiętaj, dzisiaj jest bardzo ważny dzień- DZIEŃ MATKI

Złóż mamie życzenia, możesz jej wręczyć laurkę, zaśpiewać piosenkę lub powiedzieć wierszyk.

                             DO JUTRA Uśmiech 

 

 25.05.2020 WITAM WAS!

Tematyka na ten tydzień: BAWIMY SIĘ RAZEM

1. Poruszaj się trochę przy muzyce klik

2. Posłuchaj wiersza pt.,, Dzieci" D. Gellnerowej

Wszystkie dzieci na całym świecie są takie same- lubią skakać na jednej nodze i lubią zanudzać mamę.

Wszystkie dzieci na całym świecie śpiewają wesołe piosenki i byle kamyk, i byle szkiełko, biorą jak skarb do ręki.

Podobno dzieci na całym świecie bywają niegrzeczne czasem, lecz to nie u nas, nie w naszym mieście- to gdzieś za górą, za lasem. 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Jak bawią się dzieci na całym świecie?

- Jak myślisz- dlaczego wszystkie dzieci są takie same?

- Jakie są Twoje ulubione zabawy?

3. Powtórz piosenkę ,, Moja wesoła rodzinka" klik

 

              DO JUTRA Uśmiech  

22.05.2020 WITAM WAS!

1. Pobaw się z rodzicami w Ciuciubabkę klik

2. Spróbuj rozwiązać zagadki:

Kocha nas najbardziej na świecie, wszystkie troski od nas odgania.

Ona nas urodziła. Czy już wiesz, kto to? To....(mama)

Gdy coś się w domu zepsuje, szybciutko to naprawi.

Samochód też zreperuje, bo on wszystko potrafi.   (tata) 

Dla was wnucząt, ona zawsze dobre serce ma.

Czułym okiem na was patrzy, bajek mnóstwo zna.  (babcia)

Nie każdy jest siwy, nie każdy wąsaty, ale każdy jest tatą

mamy albo taty.  (dziadek)

Kto jest zatroskany, kiedy chorujemy i gdy dziurę w spodniach

do domu niesiemy?  (rodzice)

Taki sam chłopiec jak ja, mamę wspólną ze mną ma.

Wspólny jest również tata. 

a ja wiem, że mam...(brata)

Co to za dziewczynka ze mną w domu mieszka,

do rodziców mówi: mamo, tato, a na imię ma Agnieszka?  (siostra) 

3. Mam nadzieję, że nauczyłeś się wiersza pt.,,Mama i tata", powtórz go.

4. Połącz obraze z napisem klik

5. Znajdź ukryte słowa klik

6. Posłuchaj z mamą piosenki pt.,, Kocham Cię"...klik

                                                         MIŁEGO WEEKENDU Uśmiech

       

 

 21.05.2020 WITAM WAS!

1. Zaczynamy od zabawy ruchowej ,, Jedzie rowerek".

Dziecko leży na plecach i wykonuje ruchy naśladujące jazdę na rowerze z jednoczesnym wypowiadaniem rymowanki:

JEDZIE ROWEREK NA SPACEREK.

JAKI Z TYŁU MA NUMEREK?

Rodzic podaje dowolną liczbę od 1 do 10. Dziecko zgina nogi w kolanach, opiera stopy na podłodze i unosi biodra tyle razy, ile wskazuje liczba podana przez rodzica.

2.Rebusy fonetyczne- co słyszysz na początku wyrazu:

maska, arbuz, mydło, antena. Jaki wyraz powstanie z tych głosek? (mama)

torba, autobus, taca, ananas (tata)

buda, rower, aparat, tort (brat)

3. Policz, ile to jest - dodawanie w zakresie 10 klik

4. Spróbuj wykonać laurkę dla swojej mamy. Zdjęcie wykonanej laurki rodzic może przesłać na adres mailowy tygryski.p01@gmail.com

5. Zaśpiewaj I i II zwrotkę piosenki pt.,, Moja wesoła rodzinka" i naucz się III zwrotki klik

6. Spróbuj ułożyć zdania z rozsypanki wyrazowej. Pamiętaj, że zdanie zaczynamy dużą literą, a na końcu zdania jest kropka klik 

                                   MIŁEJ ZABAWY Uśmiech 

 

 

20.05.2020 WITAM WAS!

1. Poćwicz z mamą, tatą, bratem...

- 7 podskoków na prawej nodze

- 6 podskoków na lewej nodze

- 10 przysiadów

- turlanie piłki lub butelki stopą

- 6 krążeń bioderkami

- chodzenie po skakance(sznurku) stopa za stopą

2. Gimnastyka buzi i języka klik

3. Zaśpiewaj I zwrotkę z refrenem wczorajszej piosenki pt.,, Moja wesoła rodzinka"klik Naucz się II zwrotki.

4. Przegłoskuj wyraz Celina, co słyszysz na początku tego wyrazu? Dzisiaj poznamy literkę C,c jak Celina.

5. Narysuj na kartce cztery przedmioty zaczynające się na literkę C,c.

6. Napisz literkę C,c w liniaturze klik (karta do druku).

7. Obejrzyj bajkę edukacyjną z literką C,c klik

                         DO JUTRA  Uśmiech

              

  

19.05.2020 WITAM WAS!

1. Na rozgrzewkę proponuję Wam kilka ćwiczeń:

- maszerujemy w kole, wysoko unosząc kolana

- robimy 5 pajacyków i 5 przysiadów

- leżąc na plecach, jedziemy na rowerku

- wspinamy się ,,po drabinie"

2. Posłuchaj piosenki pt. ,,Moja wesoła rodzinka"klik  Naucz się I zwrotki z refrenem.

3. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Kto należy do Twojej rodziny?

- Czym zajmują się rodzice?

- Co robi Twoje rodzeństwo?

4. Zabawa słowna- dokończ zdanie:

Mama i tata to moi ......

Mój brat jest dla mamy i taty....

Dla babci i dziadka jestem .....

Mama mojej mamy lub taty to....

Tata mojej mamy lub taty to....

Siostra mojej mamy lub taty to.....

Brat mojej mamy lub taty to....

Mama mojej babci lub dziadka to.....

Tata mojej babci lub dziadka to..... 

5. Utrwal sobie poznane litery klik

       MIŁEGO DNIA Uśmiech

 

 

18.05.2020 WITAM WAS !

Tematyka na ten tydzień: MOJA RODZINA  

 1. Na poczatek rozgrzewka; 

-Usiądź na podłodze, spróbuj używając tylko stóp, wrzucać do miseczki kredki, klocki czy niewielkie zabawki.

- Rodzic z dzieckiem siedzi na podłodze naprzeciwko siebie. Pośrodku połóżcie mały kocyk lub ręcznik. Palcami stóp próbujcie go przeciągnąć każdy w swoją stronę.

2. Spróbuj ułożyć puzzle klik 

3. Posłuchaj wiersza J. Koczanowskiej pt.,,Mama i tata"

Mama i tata to świat nasz cały, ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały.

To dobre, czułe, pomocne ręce i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni, wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką prawie do słońca oraz cierpliwosć, co nie ma końca.

Kochana Mamo, kochany Tato dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie i wszystkie psoty nam wybaczacie.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

-  Kim są dla Ciebie mama i tata?

-  Za co dzieci dziękują rodzicom?

Naucz się wiersza na pamięć!

4. Obejrzyj wspólnie z rodzicami album rodzinny. Zwróć uwagę na swoje podobieństwo do rodziców lub dziadków.

5. Podziel na sylaby wyraz rodzina, ile jest sylab? Tyle razy podskocz na jednej nodze. 

6. Zrób dowolną techniką portret swojej rodziny. Zdjęcie pracy prześlij na adres e-mail: tygryski.p01@gmail.com

                                    DO JUTRA Uśmiech

  

15.05.2020  WITAM WAS !

1. Zaczynamy od ćwiczeń gimnastycznych klik

2. Dopasuj sylaby i przeczytaj wyrazy klik

3. Zaśpiewaj I zwrotkę piosenki ,, Będę wróżką"klik i naucz się II zwrotki.

4. Doskonalimy technikę dodawania i odejmowania w zakresie 10 klik

5. Zobaczcie, jak wygląda teatrzyk cieni klik

6. Tak można zrobić teatrzyk cieni z kartonowego pudełka klik

7. A teraz czas na masażykowy relaks:

Pisze Pani na maszynie

Pisze pani na maszynie (palcami uderzamy po plecach dziecka)

Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho prawe)

Stop, przecinek (pociągamy lekko za ucho lewe),

Świeci słońce (masujemy całą dłonią po plecach),

Idą konie (lekko uderzamy pięściami po plecach).

Biegną słonie po betonie (bokiem dłoni uderzamy po plecach)

Płynie sobie kręta rzeczka (bokiem dłoni krętą linią przesuwamy wzdłuż kręgosłupa).

Idą panie na szpileczkach (palcami wskazującymi uderzamy po plecach)

Pada, mały drobny deszczyk (wszystkimi paluszkami lekko uderzmy po plecach).

Czujesz dreszczyk? (lekko chwytamy za szyję).

        MIŁEGO WEEKENDU Uśmiech

 

 

 

14.05.2020 WITAM WAS !

1. Zaczynamy od rozgrzewki rytmiczno - ruchowej klik

2. Zobacz czym zajmuje się charakteryzatorka w teatrze klik

3. Posłuchaj piosenki pt.,, Będę wróżką" klik Naucz się I zwrotki z refrenem. 

4. Spróbuj zrobić kukiełkę z butelki lub pudełka. Inspiracje znajdziesz tutaj i tutaj

5. Policz ile to jest? klik

         DO JUTRA Uśmiech

 

13.05.2020 WITAM WAS !

1. Zaczynamy od tańca klik

2.,,Rób tak jak ja"- rytm ruchowy. Rodzic pokazuje dziecku kilka powtarzających się ćwiczeń ruchowych

np. 2 podskoki, przysiad, 3 klaśnięcia nad głową, 2 skłony. Dziecko powtarza ćwiczenia zachowyjac ich kolejność.

3.  Przegłoskuj wyraz Zenek, co słyszysz na początku tego wyrazu? Dzisiaj poznamy literę Z, z jak Zenek.

4. Narysuj na kartce trzy przedmioty zaczynające się na literę Z, z.

5. Napisz literę Z, z w liniaturze klik (karta do druku).

6. Znajdź i zaznacz litery klik - utrwalenie poznanych liter.

7. Obejrzyj teatrzyk pt. ,, Jaś i Małgosia" klik

          Do jutra Uśmiech

 

12.05.2020  WITAM WAS !

1. Zapraszam Was do zabawy:

 ,, Lustro"- Rodzic wykonuje wymyślone przez siebie ruchy, a dziecko naśladuje je (później zmiana).

,, Sylaby i podskoki"- Rodzic wymienia słowa związane z teatrem ( scena, aktor, kurtyna, dekoracje, stroje itp.),

a dziecko dzieli dane słowo na sylaby i wykonuje tyle podskoków ile sylab było w słowie np. sce-na ( 2 podskoki).

2. Odgadnij jaka to bajka:

W lesie zbieram kwiatki, wilka się nie boję.

Zrobię kilka skoków i przed domkiem babci stoję. ( Czerwony Kapturek)

Jesteśmy różowe, po cztery nóżki mamy.

I wspaniały domek przez jedną z nas zbudowany. ( Trzy świnki)

Jestem chłopcem z drewna, wszyscy mnie tu znają.

Gdy zaczynam kłamać, na mój nos spoglądają. ( Pinokio)

3. Zobacz, jak wyglądają lalki teatralne:

- kukiełka klik

- pacynka klik

- marionetka klik

4. Jaką bajkę  lubisz najbardziej? Możesz ją narysować, a pracę wysłać na e- mail tygryski.p01@gmail.com

5. Spróbuj przeczytać i posegregować wyrazy klik

                            Do jutra Uśmiech

 

 

   

12.05.2020  WITAM WAS !

Tematyka na ten tydzień : TEATR

1. Posłuchaj wiersza B. Koronkiewicz pt.,,Teatr"

Jest takie miejsce zaczarowane, gdzie bajka z życiem się miesza.

To, co tam widzisz czasem Cię smuci, a innym razem rozśmiesza.

Na scenie grają piękni aktorzy albo też lalki jak żywe.

Wszystkie historie bardzo przeżywaszi wierzysz, że są prawdziwe. 

Przepiękne stroje i dekoracje zachwyt wzbudzają niemały,

Siedzisz w fotelu i zapominaszna na chwilę o świecie całym.

Kupując bilet znasz swoje miejsce- ma numer w konkretnym rzędzie.

Oglądasz spektakl w ciszy, skupieniu i czekasz, co dalej będzie.

Kurtyna wznosi się na początku, opada po każdym akcie,

A spacerować można, rozmawiać- w przerwie, to znaczy w antrakcie.

By przedstawienie było ciekawe, żeby się nam podobało,

By każdy szczegół współgrał z całością, pracuje ludzi niemało.

Dla nich na koniec w podziękowaniu publiczność braw nie żałuje,

Za reżyserię, grę, dekorację, wszystkim artystom dziękuje.

Jest takie miejsce piękne i ważne, bo do przemyśleń nas zmusza, 

To teatr. Teatr na tym polega, że uczy, bawi i wzrusza.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Co robi aktor? (gra rolę w teatrze lub filmie)

Co wznosi się na początku spektaklu? (kurtyna)

Co to jest antrakt? (przerwa między aktami przedstawienia teatralnego)

2. Zobacz, jak powstaje spektakl teatralny klik  

3. Poruszaj się trochę. Zabawy muzyczno -ruchowe przy dźwiękach wysokich i niskich klik

4. Gimnastyka buzi i języka klik 

                   Do jutra Uśmiech

 

 

     08.05.2020  WITAJCIE !

1. Na rozgrzewkę ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Przygotuj: miskę, woreczki lub skarpetki.

-  Dziecko staje naprzeciw Rodzica w odległości ok.1m. Na przemian- raz prawą, raz lewą stopą- przerzuca woreczek lub skarpetkę na stronę współćwiczącego ( 10 powtórzeń)

-  Siadamy twarzami do siebie, podnosimy woreczek lub skarpetkę palcami stóp ( raz prawą, raz lewą stopą) i wrzucamy do miski ( 10 powtórzeń) 

2. Mieszkańcy łąki- odgadnij zagadkę i połącz z obrazkiem klik

3. Doskonalimy technikę dodawania w zakresie 10 klik

4.,, Prawda czy fałsz- zgaduj - zgadula"

- Bocian poluje na zające.

- Na łące rośnie dużo kwiatów.

- Motyle mają pióra.

- Pszczoły zbierają nektar.

- Żaby lubią wodę.

- Biedronki mają niebieskie kropki.

- Pszczoły mieszkają w ulu.

- Bocian ma czerwony dziób.

- Komar produkuje miód.

5. Stemplowana łąka- praca plastyczna klik. Wykonaną pracę możesz wysłać  na e-mail: tygryski.p01@gmail.com

6. Obejrzyj bajkę pt. ,,Pszczółka Maja" klik

                            MIŁEGO WEEKENDU Uśmiech

 

 

         07.04.2020  WITAM WAS !

1. Poruszajcie się trochę. Dziecko biega po pokoju, na hasło podane przez Rodzica przyjmuje określoną postawę i zastyga w miejscu. Hasła podawane przez Rodzica:

drzewo - dziecko zatrzymuje się w rozkroku z ramionami w górze

literka T- postawa o nogach złączonych ramiona w bok

most - pozycja na czworaka z wyprostowanymi nogami

literka I - dziecko w postawie o nogach złącznych ramiona w górze

2. Proszę, żeby Rodzic przeczytał Wam wiersz pt.,, Skąd bierze się miód ?" B. Koronkiewicz

Słodki, złocisty, lepiący, pyszny na chlebie chrupiącym.

Serek z nim w buzi w mig znika, dodam go też do piernika.

Herbatkę słodzić nim wolę...Lecz skąd miód wziął się na stole?

W jakich go robią fabrykach i kto go zamknął w słoikach?

Gdy pszczoła w piękny dzień lata, znajduje nektar na kwiatach.

I szybko zebrać go musi, bo zapach bardzo ją kusi.

Niesie do ula, znów wraca, na tym polega jej praca.

A w ulu pszczółek niemało, każdej pracować się chciało.

Zbierały nektar, zbierały i miód wyprodukowały.

Jak tego żadna nie powie, lecz miód to jest samo zdrowie.

Na pszczoły lepiej uważaj, o miód zaś pytaj pszczelarza.

On żyje z pszczołami w zgodzie i dobrze zna się na miodzie.

3. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Jaki jest miód?

- Do czego używamy miodu?

- Kto produkuje miód?

- Z czego pszczoły robią miód?

- Kto opiekuje się pszczołami?  

4. Obejrzyj bajkę edukacyjną- Pszczoła miodna klik

5. Naucz się II zwrotki piosenki pt.,, Bąki z łaki" klik

6. Spróbuj ułożyć puzzle, a zobaczysz, gdzie mieszkają pszczoły  klik

                   Miłego dnia Uśmiech

 

 

 

 

06.05.2020  WITAJCIE !

1. Zaczynamy od rozgrzewki rytmiczno - ruchowej klik

2.,,Sąsiedzi motyla"- rozwiązywanie zagadek:

Lubi siedzieć w stawie, lub skakać po łące.

Kiedy pada deszcz i kiedy świeci słońce. (żaba)

Po łące lata od rana, nektar z kwiatów zbiera.

Będzie z tego miód słodki, gdy dużo nektaru uzbiera. (pszczoła)

Jest zielony, skakać lubi. Swoim graniem wszystkich budzi. (konik polny)

Nie wiem, czy ktoś go polubi. Jest mały i bzyczący.

Kiedy na skórze usiądzie, zostawi znaczek bolący. (komar)

3. Narysuj na dużej kartce łąkę, a na drugiej kartce motyle. Motyle wytnij. Przygotuj słomkę.

Następnie trzymając słomkę blisko motyla musisz zassać powietrze do słomki i przenieść poszczególne motyle na łąkę. 

Ćwiczenie możesz powtórzyć kilka razy.

4. Posłuchaj piosenki pt.,, Bąki z łąki" klik  Naucz się I zwrotki z refrenem.

5. Spróbuj rozwiązać zadania z treścią:

- Hania zebrała na łące 4 rumianki i 5 maków. Ile kwiatów zebrała Hania?

- Igor miał 5 maków i 2 stokrotki. Ile kwiatów miał Igor?

- Karol miał 10 niezapominajek, 4 kwiaty oddał koleżance. Ile niezapominajek zostało Karolowi?

                                            Do jutra Uśmiech

 

 

 

 

 

05.05.2020 WITAM WAS !

1. Poruszajcie się przy piosence klik

2. Spróbuj ułożyć puzzle, a zobaczysz o jakim owadzie będziemy rozmawiać klik

3. ,, Skąd biorą się motyle?"- słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej

Na lisciach i łodygach roślin samice motyla składają jaja, z których wylęgaja się gąsienice. 

Ciało gąsienicy składa się z głowy, z segmentów tułowia i odwłoka. Gąsienice żywią się roślinami.

Jedzą dużo i szybko rosną. W pewnym momencie gąsienica przestaje jeść, przyczepia się np. do łodygi,

nieruchomieje i stopniowo zmienia się w poczwarkę, która żyje wewnątrz kokonu. Po upływie odpowiedniego czasu

poczwarka przeobraża się w motyla. Kokon pęka i wydostaje się z niego motyl. Jego skrzydła są miękkie i wilgotne.

Motyl rozkłada skrzydła i czeka aż słońce je osuszy. Pokarmem dorosłych motyli jest nektar kwiatów.

Zobacz narodziny Pazia Królowej klik 

4. Odpowiedz na pytania :

- Co składa samica motyla?

- Czym żywią się gąsienice?

- W co zmienia się gąsienica i gdzie żyje poczwarka?

- W co przeobraża się poczwarka?

5. Spróbuj zrobić motyla z rolki po papierze klik 

6. Dopasuj literki klik

                       Do jutra Uśmiech

 

 

 

 

 

 

 

04.05.2020 WITAM WAS !

Tematyka na ten tydzień: MAJOWA ŁĄKA 

1. Zapraszam Was do zabawy- dziecko maszeruje i recytuje tekst sylabami, wykonuje na zmianę 2 klaśnięcia w dłonie i 2 uderzenia o uda.

Tekst: Ślimak, ślimak gdzieś wędruje. Ślimak, rogi pokazuje. 

2. Wybierz się na  łąkę razem ze Skrzatem Borówką  klik 

Odpowiedz na pytania: 

- Jak nazywa się skoszona i wysuszona trawa?

- Jakie owady mieszkają na łące?

- Czy można łapać motyle?

- Jakie ptaki odwiedzają łąkę? 

Jeśli masz ochotę, to możesz zrobić łąkę. Potrzebny będzie: kolorowy papier, tektura falista, klej, suche trawy, nożyczki.

Zdjęcie zrobionej pracy możesz wysłać na e-maila tygryski.p01@gmail.com

3. Posłuchaj  piosenki klik - ile było biedronek w piosence? 

4. Majowa łąka- karty pracy do druku klik

 

               Do jutra Uśmiech        

 

 

 

 

 

 

 

30.04.2020 WITAM WAS !

1. Obejrzyjcie baśń o Smoku Wawelskim klik i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- Gdzie rządził książe Krak?

- Kto zamieszkał u podnóża Wawelu?

- Kto pokonał smoka?

- Nad jaką rzeką leży Kraków? 

2. Zapoznajcie się z zabytkami i atrakcjami Krakowa klik

3. Proszę, żeby Rodzice przeczytali Wam wiersz pt.,, Nasza ojczyzna" D. Kossakowskiej

Wisłą płyniemy od gór aż do morza.

Każdy podziwia nasz piękny kraj.

Piękny jest zimą, piękny jesienią

i wtedy kiedy jest maj.

Gdy polskie flagi wiszą 

i dumnie w słońcu się mienią.

4. Jak wygląda flaga Polski? Wykonaj flagę wykorzystując np. bibułę, plastelinę itp. 

5. Przegłoskuj wyraz flaga, co słyszysz na początku tego wyrazu? Dzisiaj poznamy literę F,f jak flaga.

6. Narysuj na kartce trzy przedmioty zaczynające się na literę F,f.

7. Spróbuj napisać literę F,f w liniaturze klik (karta do druku)

8. Zaśpiewaj  piosenkę ,,Jestem Polakiem" klik

9. Znajdź ukryte  nazwy polskich miast klik (karta do druku) 

                          MIŁEGO WEEKENDU Uśmiech

 

 

 

 

29.04.2020 WITAM WAS !

1. ,, Pokaż to co ja" - ćwiczenie pamięci. Rodzic pokazuje dziecku kilka ruchów następujących po sobie np. klaśnięcie, podskoki, skłon, stanie na jednej nodze itp.

    Zadaniem dziecka jest powtórzenie wszystkich ruchów w takiej samej kolejności.

2 . Warszawa - skąd pochodzi nazwa naszej stolicy? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie po wysłuchaniu legendy pt. ,,Wars i Sawa'' klik  

 A teraz dodatkowe pytania: 

- Kim był Wars?

- Kogo wyłowił rybak z rzeki?

- Jak miała na imię syrena?

- Jak ludzie nazwali miejsce, w którym mieszkał Wars i Sawa? 

3. Zapoznajcie się z zabytkami Warszawy klik

4. Spróbujcie ułożyć puzzle przedstawiające herb Warszawy klik

5. Już wiecie jak wygląda herb Warszawy, to spróbujcie go pokolorować klik ( kolorowanka do druku).

                                    Miłego dnia Uśmiech

 

 

 

 

 

 

 

 

28.04.2020 WITAM WAS !

1. Zabawa ruchowa ,,Podróż samolotem" - dziecko wyciąga ręce na boki i porusza się po pokoju naśladując lot samolotem.

2. Proszę, żeby Rodzic  przeczytał Wam opowiadanie D. Kossakowskiej pt,, Polska- nasza ojczyzna":

   Poldek, Paweł i Pola mieszkają w Polsce. Chodzą do szkoły i uczą się w tej samej klasie.

   Dzisiaj prezentują stroje z różnych stron Polski. Stoją przy mapie, a Pola pokazuje najdłuższą rzekę- Wisłę.

   Dzieci wiedzą też, że naszą stolicą jest Warszawa. Wiedzą, gdzie leżą góry i jak nazywa się nasze morze. 

   Wszyscy podziwiają nasz piękny kraj. Dzieci są dumne z tego, że są Polakami.

3. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Gdzie mieszka Poldek, Paweł i Pola?

- Co pokazuje Pola?

- Jakie miasto jest stolicą Polski?

- Z czego dumne są dzieci?

4. Przegłoskuj wyraz Polska, co słyszysz na początku tego wyrazu? Dzisiaj poznamy literę P, p  jak Polska.

5. Ćwiczymy pisanie litery P, p na dywanie, w powietrzu, w pojemniku z mąką l