Jesteś tutaj: Start / IV Grupa Króliczki

IV Grupa Króliczki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

 

Drodzy rodzice w razie pytań z Waszej strony czy chęci konsultacji pozostajemy do dyspozycji.Większość z Państwa otrzymała wczoraj od nas wiadomość na pocztę email. Jeśli tak się nie stało odezwijcie się do nas na adres: kroliczkip1@wp.pl, ponieważ nie do wszystkich posiadamy kont                                                                                                                                                 Pozdrawiamy 

                                                                           wychowawczynie Elżbieta Zimna i Agnieszka Konowalik 

26.05.2020 

 WITAJCIE 

Zobacz obraz źródłowy

  1.Zaproście mamę i tatę do zabawy tanecznej.   klik

 2. Zaśpiewajcie mamie piosenkę ,,Moja wesoła rodzinka"    klik

 3. Czytajcie  wspólnie z mamą / tatą. Rodzic czyta tekst, a dziecko nazywa rysunki. Które z Was potrafią – czytają sami.    klik

 

4. Posłuchajcie opowiadania H. Bechlerowej ,,Zajączek z rozbitego lusterka” ( fragmenty). Piotruś lubi słuchać opowiadań mamy.(…)

 

A podczas choroby Piotruś chciał słuchać o zajączku przez cały dzień. Więc mama wciąż opowiadała o nim nowe historie.Czy on mieszka w lesie?— pyta Piotruś. Nie — mówi mama.— Przecież lis zobaczyłby z daleka jego tęczowe uszy. I jastrząb też.Więc zajączek chowa się, jak umie. Kto wie, czy nie mieszka sobie gdzieś w jakimś kąciku?...— A czy można go zobaczyć? — pyta jeszcze Piotruś.— Myślę, że tak. Zajączek może wyskoczyć ze swojego ukrycia nie wiadomo, kiedy — odpowiada mama.A Piotruś rozgląda się po całym pokoju.— Mnie tak nudno leżeć w łóżku. Zawołaj go! Mama kręci głową.— On nie usłucha. Sam wie najlepiej, kiedy przyjść. Mama wyszła z pokoju, a Piotruś zajrzał pod łóżko. Wysunął szufladkę stolika, odchylił firankę. Ale nigdzie nie było widać nawet koniuszka tęczowego ucha. Potem obejrzał wszystkie kąty. „Nie ma. Na pewno mieszka zupełnie gdzie indziej, nie u nas" — pomyślał. Ledwie Piotruś wyzdrowiał, zachorowała Basia. Mama siedziała teraz przy jej łóżeczku, tak jak przedtem przy łóżku Piotrusia. I tak samo opowiadała bajki.(…)A Piotruś właśnie w drugim pokoju wymyślił sobie nową zabawę: skakanie z krzesła.— Przestań, bo strącisz doniczkę! — ostrzegła mama.Doniczka z paprotką stała na małej półeczce koło okna.Piotruś jakby nie słyszał. Skoczył drugi raz z szeroko rozłożonymi rękami.— Piotruś! — upomniała znowu mama zmęczonym głosem.Piotruś skoczył trzeci raz. Zawadził ręką o ścianę i... trzask! Paprotka? Nie.To spadło ze ściany lusterko mamy. Ładne, okrągłe lusterko. Miało wąską błyszczącą ramkę, a na samym jego brzegu można było zobaczyć kolorową tęczę. (…)Mama spojrzała na rozbite lusterko i nie powiedziała nic. Jakby się zupełnie nie gniewała.Potem wzięła z krzesła szal z frędzlami, zawołała:— Chodź, Mucek!I wyszła. Piotruś słyszał, jak głośno zamknęły się drzwi. Pobiegł do tatusia.— Gdzie mama poszła? — zapytał cicho.Nie mógł pytać głośniej, bo pewnie by się rozpłakał.(…)Zamknął oczy i pomyślał:„Żeby przyszedł czarodziej i skleił lusterko! Żeby się ukazała dobra wróżka!" Ale czarodziej nie przyszedł i dobra wróżka też się nie ukazała. Piotruś wyjął z ramki największy kawałek rozbitego lusterka. Na jego brzegu mrugnęła śliczna tęcza. Piotruś podszedł do okna i w słońcu poruszył lusterkiem. Na ścianie naprzeciw okna mignął jasny krążek. Za nim drugi mniejszy i jeszcze trzeci. Biegały po ścianie, tańczyły po suficie, wskakiwały na krzesło, na półkę...I nagle... Ten największy, najjaśniejszy krążek szybko skoczył ze ściany na podłogę.Piotruś spojrzał w to miejsce: słonecznego krążka nie było. Przed Piotrusiem stał zajączek. Stał na dwóch łapkach, uszy miał opuszczone.(…)— Ty jesteś z opowiadania mamy, tak?Zajączek kiwnął głową, a jedno jego ucho błysnęło jak przed chwilą słoneczny krążek na ścianie. Piotruś podszedł jeszcze bliżej.— Czy... czy możesz zrobić tak, żeby lusterko nie było rozbite?Zajączek poruszył głową w jedną i w drugą stronę, jakby chciał powiedzieć: nie.— To chodź ze mną poszukać mamy — powiedział Piotruś i mocno ścisnął w ręku kawałek lusterka. (…) Za łąką rósł brzozowy lasek. A tam, gdzie lasek się kończył, pod małą brzózką siedziała właśnie mama. Siedziała na ściętym pniu, podparła brodę rękami i patrzyła przed siebie tak, jakby nic nie widziała. Każda mama, kiedy jest bardzo zmartwiona, patrzy przed siebie tak, jakby nic nie widziała. Mucek leżał obok na trawie, z nosem na łapach. Widać i jemu było niewesoło. — Widzisz, jest! — powiedział Piotruś głośno do zajączka.Mucek podniósł łeb i szczeknął, a mama nie zdążyła się nawet obejrzeć — Piotruś już był przy niej, objął za szyję. Zaczął mówić prędko o wszystkim: o lusterku, o zajączku, o tym, jak zrobiło się smutno, kiedy mama poszła. Mama nic nie mogła zrozumieć.Zdjęła ręce Piotrusia ze swojej szyi. Już nie była, zmartwiona. Uśmiechnęła się.— Sam mnie tu znalazłeś, synku? — pytała. — Taki kawał drogi?— Nie sam, nie! Zajączek mnie przyprowadził.

 

Rozmowa n/t treści opowiadania:
  • Jakiej bajki lubi słuchać Piotruś?
  • W jaki sposób zachowywał się Piotruś, kiedy zachorowała jego siostra?
  • Czym zmartwiła i zasmuciła się jego mama?
  • Jak czuł się Piotruś, kiedy jego mama sobie poszła?
  • Co zrobił Piotruś i czy odnalazł swoją mamę?
  • Jak myślisz, co martwi, a co cieszy Twoją mamę?

 Zabawa słowna ( dokończ zdania ): 

 Kocham moją mamę za…

 Kocham moją mamę, bo….

5.Zróbcie serduszko  dla mamy    klik    My też takie będziemy robić w przedszkolu.

6. Pokolorujcie kwiatka online    klik 

      Serdecznie pozdrawiamy  :)     

 

25.05.2020    emotikony na gg serca

  Witajcie Kochani  

Już jutro waże święto DZIEŃ MAMY -musimy się trochę  przygotować.

1. Zabawcie się razem z mamą   klik

2. Zajrzyjcie do albumów rodzinnych. Wspólnie pooglądajcie rodzinne fotografie.

   Porozmawiajcie z rodzicami na temat swojej rodziny używając nazw określających stopień pokrewieństwa.

3. Znacie piosenkę  ,,Moja wesoła rodzinka" utrwalcie sobie.   klik

 

    Mama wam wytłumaczy  dlaczego rodzina jest taka ważna.

4.W tym roku nauczymy się nowej piosenki   klik

5.ułóżcie puzzle ,,Moja rodzina" Zobaczycie jak wygląda drzewo genealogiczne   klik     klik

6.Stwórzcie drzewo genealogiczne swojej rodziny    klik

7.Dom rodzinny ,,Zapamiętaj i gotowe"   klik

 

              Pozdrawiamy i przesyłamy buziaki

 

 

22.05.2020

Jak się macie Króliczki?

 1. Odgadnijcie zagadkę, a dowiecie się jakie zwierzątko z łąki odwiedzi Was dzisiaj

   Co to za panienka: zielona sukienka jasny żabocik i wytrzeszczone oczy.

    Gdy się zbliżysz do niej wnet do wody wskoczy

2. Dzisiaj będziemy mówić o ........klik

3..Pobawcie się przy piosence ,,Żabi krok"  klik

  ,,Uciekające żabki" poskaczcie jak żabki do wyznaczonego miejsca tam i z powrotem

4.  Wysłuchajcie teraz opowiadania „Zielona żabka” B. Forma.

  „Zielona żabka”

 Zielona żabka nad stawem mieszkała. Siadała w trawie i wciąż rozmyślała.

- Ach, jaka jestem brzydka, zielona, jak roślinki w stawie. Nie wyglądam wcale ciekawie. Kto taką brzydką zechce mieć żonę.

 Dlaczego wszystko mam takie zielone! W pobliżu żabki ważka usiadła. A żabka rzecze:

- Jaka powabna. Wszyscy uwagę na nią zwracają, barwy jej bardzo mnie zachwycają. Nagle biedronka się pojawiła.

- Czemu się smucisz sąsiadko miła? Bezchmurne niebo, piękna pogoda a w stawie czysta i chłodna woda.

- Biedronko, piękna twoja sukienka. Ciągle zazdrośnie na nią ktoś zerka. Jam nieszczęśliwa w swojej zieleni,kolor mój nigdy już się nie zmieni.

Wtem dumnie bocian przez łąkę kroczy. Otwiera mocno swe bystre oczy.

- Jak tu zielono, moi kochani, że aż się w głowie kręci czasami.
We wszystkie strony zerka ciekawie.
- Och, może żabka siedzi gdzieś w trawie. Pora śniadania właśnie nastała, drobna przekąska by się przydała.
Żabce serduszko mocno zabiło.
- Kiedy mnie ujrzy nie będzie miło. Widok bociana to nie zabawa. Dobrze że wkoło zielona trawa. Teraz rozumiem - barwa zielona, specjalnie dla mnie jest przeznaczona. 
Trudno mnie dostrzec zatem bocianie, chyba gdzie indziej zjesz dziś śniadanie.

 Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

 Dlaczego żabka była smutna?

Kogo żabka spotkała na łące?

 Kto chciał ją zjeść?

Czy udało się bocianowi złapać żabkę?

 Dlaczego bocian nie dojrzał żabki w trawie?

 czy wiecie dlaczego zwierzęta utożsamiają się ze środowiskiem, w którym żyją?

 Jak nazwamy te zjawisko? (barwa ochronna)

5. Obejrzyjcie film o żabach ich życiu w wodzie i na lądzie.   klik

6.. Praca plastyczna- jak zrobić żabkę z papierowych kółeczek     kilk

7. Ułóżcie puzzle żabki    klik

  Miłego weekendu!     

 

 

 

 

21.05.2020

Witajcie Króliczki!

  Dzisiaj dalej owady BIEDRONKI

 W Polsce spotykamy biedronki dwukropki i siedmiokropki.

 Każdy ogrodnik wie, że biedronka jest pomocnym mu owadem.

 Są pożyteczne zjadają szkodniki roślin- mszyce i gąsiennice.

1.Zaczniemy od małej rozgrzewki od treningu fitness    klik 

2.Posłuchajcie opowiadania ,,Niespodzianka biedronki" A .Sójka

         NIESPODZIANKA  BIEDRONKI 

Na jednym skraju łaki stał ul. Mieszkały w nim pszczółki. Na drugim skraju łąki było mrowisko

Mieszkały w nim mrówki. A na łące pod kwiadkiem żyła biedronka.Pszczółki przez cały dzień zbierały nektar z kwiatów,

 mrówki pracowite budowały swoje mrowiska a biedronka wygrzewała sie w p romieniach słonka.

 -Dlaczego nic nie robisz biedronko? Powinnaś zbierać nektar- mówiły pszczoły

 -Przestań leniuchować. Buduj z nami mrowisko. NIe można cały dzień drzemać pod kwiatkiem-pouczały mrówki.

Biedronka zaś siedziała pod liściem i myślała...Myślała tak długo, aż wymyśliła niespodziankę dla pszczółek i mrówek

Poleciała najpierw do motylka

-Motylku, motylku,pomożesz mi?- zapytała.Motyl obiecał pomóc

Następnie udała się do pasikonika- Pasikoniku pomożesz mi?-zapytała.Pasikonik obiecał pomóc.

Biedronka poprosiła także o pomoc świetliki i ślimaka,a potem wszyscy zabrali się do pracy

W czasie gdy pszczoły zbierały nektar, a mrówki budowały mrowisko oni rozwieszali girlandy pod listkami łopianu i dekorowali polankę

kwiatkami.Kiedy już wszystko było gotowe, biedronka poleciała zaprosic pszczółki i mrówki na wielki bal

Wieczorem mieszkańcy łąki wesoło się bawili. Pasikonik przygrywał im do tańca, świetliki rozświetlały mrok ,a ślimak powoli 

jak to ślimak przygotowywał napoje. Niech żyje biedronka! Zawołały na koniec pszczoły i mrówki. I odtąd nie namawiały jej już do zbierania nektaru albo budowania mrowiska.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Co robiły pszczółki?
Co budowały mrówki?

 Dlaczego biedronka nic nie robiła?

Co wymyśliła biedronka? Do kogo poleciała biedronka i o co prosiła?

Kogo jeszcze biedronka prosiła o pomoc?
Co robili mieszkańcy łąki wieczorem?

 Biedroneczka zaprosiła pracowite pszczółki i mrówki na bal.  Bawcie się wesoło przy piosence. Zaproście wszystkich domowników  do wspólnej zabawysmiley       klik

4."Znajdźcie  takie same biedronki"

   

   

5. Jak w prosty sposób narysować biedronke ? 

 Ten wierszyk wam podpowie    klik

6. Może będziecie mieli  ochotę na wykonanie pracy plastycznej  propozycja   klik  i wykonana na kamieniu   klik

   Efektami pochwalcie się na stronie  kroliczkip1@wp.pl

 7.Ale na super zabawę z malowaniem ,,CO możemy zobaczyć na łące" na pewno znajdziecie czas.  klik

 

                                     Miłego dnia

 

  

 20.05.2020

Witajcie:)

Dzisiaj będziemy się bawić i odkrywać tajemnice pszczółek.

1.Na dobry początek dnia tańczymy razem z Mają    klik  

2. Zapraszamy do obejrzenia filmików ,, Z kamerą wśród pszczół"   

Z pierwszego filmu dowiecie się jak mieszkają,pracują,co jedzą pszczoły    klik

Z drugiego jak pracują pszczoły -zobaczycie pasiekę pszczół      klik

Z trzeciego dowiecie się co zagraża pszczołom i co można zrobić, żeby im pomóc.   klik

3. A teraz kilka zadań do rozwiązania.

 

 

Powiedz co widzisz na obrazku?

 Ile jest pszczół? Ile jest uli?

 Czego jest więcej pszczół czy uli?

 Czy każda pszczoła odnajdzie swój ul?

 Ile uli dla pszczółek trzeba dostawić?

 A teraz powiedzcie: Gdzie jest pszczółka? (nad, pod, obok, w środku).

 

                                                                                   

4. Pomóżcie pszczółkom uzupełnić plastry miodu' klik

5. Pszczółka na kwiatku, gąsiennica- pokolorujcie online   klik     klik

6. Ułóżcie puzzle <<pszczółki>>    klik

  Miłego Dnia  :)

 

19.05.2020

Dzień dobry Króliczki:)

1. Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem przyrodniczym. Świat roślin i zwierząt jest niezwykle ciekawy.

    Dzisiaj zajmiemy się  z a g a d k a   

   Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatkiem

   i nad kwiatkami w słońcu wesoło fruwam latem.(motyl)

2. Zabawcie się przy wesołej piosence ,,Motyle"    klik

3.  Pięknego moylka możecie narysować po obejrzeniu filmiku  klik

4.Usiądżcie wygodnie i posłuchajcie 

„Bajeczka o motylku”

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,

opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.

O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,

co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?

A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,

bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,

Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała

i nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.

Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały

i listki dookoła ciągle obgryzały,

bo głodomory z nich były niebywałe

i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.

Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.

Znalazły pod gałązką zakątek mały,

gdzie dookoła kokonem się poowijały.

I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,

siedziała sobie poczwarka motylka.

Aż w końcu kokon popękał wszędzie,

i zaraz z niego motylek będzie.

Wyszedł powoli, nóżki rozprostował.

Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”,

a potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka.

Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.

Czy teraz już kochane dzieci wiecie,

skąd motylki borą się na tym świecie?

5.Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

O czym była bajka?

Gdzie mama motyla składała jajka?

Co się wykluło z jajek?

Co robiły gąsienice?

Czym poowijały się gąsienice?

Co się stało gdy kokon pękł?

Popatrzcie na ilustracje poniżej,  spróbujcie wskazać i opisać kolejno etapy narodzin motylka.

Możecie zacząć tak: Mama motylka na listkach składa……….? Teraz spróbujcie sami.

                                   

 

 

                              

6. Dla utrwalenia obejrzyjcie film  klik

7..Poćwiczcie rączki -pokolorujcie online to wspaniała zabawa    klik   klik

    Kto siedem lat już skończył,ten wkrótce będzie w szkole.....tak jest we wierszu.

Dzisiaj 7-lat kończy JANEK.

Janku w dniu urodzin najlepsze życzonka. Pięknego w życiu słonka.

Smutków małych jak biedronka i szczęścia wielkiego jak smok.

      Zyczą panie: Ela, Agnieszka i Halinka 

                       Miłego dnia:)

 

 18.05.12020

Witamy w kolejnym tygodniu.

Zapraszamy was na zajęcia o wiosennej, majowej łące na której znajdziemy wiele pięknych polnych kwiatów,roślin,a także znajdziemy małych mieszkańców łąki.

1. Na początek ułóżcie puzzle ,,łąka kwietna"     klik     klik

2. Skrzat Borówka zaprasza was na łąkę i opowie wam o niej wiele ciekawych rzeczy   klik

,,Majowa łąka" posłuchajcie wiersza i w odpowiedzi na pytanie Kto mieszka na łące? pomogą wam zagadki ,które z łatwością odgadniecie klik

3. Policzcie ile jest owadów : których jest najmniej ,a których najwięcej- karty pracy   klik 

4.Propozycja pracy plastycznej.Potrzebne będą kartka,farby ,plastikowe widelce

 

lub taka     klik       klik

5. Poćwiczcie spostrzegawczość   memory ,,Wiosenne kwiaty"    klik

6. Zabawcie się przy piosence ,,Bzycząca zabawa"    klik

7.Posłuchajcie bajki na dobranoc  ,, Grześ niedorajda"    klik

                                                     Miłej zabawy  :)              

 

 

 

15.05 2020

Witajcie kochani:)

1. Dzisiaj poznamy posyać i muzykę wielkiego Polaka Fryderyka Chopina.

Zobaczcie zdjęcie   klik

2. Posłuchajcie opowiadania.

 "O Fryderyku Chopinie”

J. Waszczuk
 

Mama, odbierając Karola z przedszkola, powiedziała:
– Muszę zaprowadzić cię do dziadka Romana, ponieważ mam do załatwienia jeszcze mnóstwo spraw.
Dziadek przywitał chłopca pyszną szarlotką i sokiem. Z daleka dobiegała cicha muzyka.
– Ładna ta muzyka – powiedział Karol – co to jest?
– A to muzyka Fryderyka Chopina, wielkiego kompozytora – odpowiedział dziadek. – To najsławniejszy polski kompozytor w naszej historii, znany na całym świecie. Urodził się w Polsce w Żelazowej Woli. Ma takie dziwne nazwisko, ponieważ jego tata był Francuzem. Chopin był geniuszem, na fortepianie nauczył się grać sam.
– Bez niczyjej pomocy? – zdziwił się Karol.
– Tak, a gdy miał sześć lat, potrafił zagrać każdą usłyszaną melodię – dodał dziadek.
– Co działo się dalej? – dopytywał chłopiec.
– W wieku dwudziestu lat Fryderyk Chopin wyjechał do Francji, do Paryża. Tam zrobił błyskawiczną karierę. Był znanym i cenionym kompozytorem. Zarabiał na życie, dając lekcje gry na fortepianie bardzo bogatym ludziom. Od młodych lat chorował na gruźlicę. Umarł w młodym wieku, ale zdążył napisać wiele pięknych utworów – opowiadał dziadek Zbyszek.
– A może teraz, dziadku, posłuchamy twojego ulubionego utworu skomponowanego przez
Chopina? – poprosił Karol.
Dziadek z wnuczkiem usiedli wygodnie na kanapie i wsłuchiwali się w magiczne dźwięki Poloneza As-dur.

3.Spróbujcie teraz odpowiedzieć na pytania:

Kim był Fryderyk Chopin?

Czym się zajmuje kompozytor?

Na jakim instrumencie grał Fryderyk?

Jaki był ulubiony utwór muzyczny dziadka skomponowany przez Fryderyka Chopina?

 Spróbujcie zapamiętać!

KOMPOZYTOR to osoba, która tworzy, wymyśla utwory muzyczne tak jak Fryderyk Chopin

Posłuchajcie ulubionego utworu dziadka i Karola:      klik 

Zabawcie się w kompozytorów .Może uda się wam skomponpwać ciekawą muzykę w której zaśpiewają zwierzęta?

                                    klik 

4.Przyjrzyj się obrazkowi.Zaznacz te instrumenty,które już znasz.

Policzcie ile widzicie  skrzypiec i ile gitar.

5.Zabawcie się przy piosence ,,Jestem muzykantem konszabelantem" 

  Naśladujcie granie na wymienionych instrumentach.   klik

                      Trzymajcie się cieplutko. PA

14.05.2020

Witamy was serdecznie:)

1.Na początek rytmiczna rozgrzewka .Dżwięki wysokiei niskie.   klik

2.Zadania muzyczne wykonajcie je przy ulubionej muzyce .  klik

3..Zagadki z muzycznej szufladki;

       Muzyczna ścieżka czarno-biała

       Rusz ja palcami będzie grała (klawiatura)

 

      Strzeże tajemnic jest wiolinowy

      Otwiera zamki jest i basowy (klucz)

 

         Na czym zapisać nuty piosenki.   

      By muzyk wiedzial jakie to dżwięki. (pięciolinia)

 

      Wszyscy muzycy muszą je znać

      By ładnie śpiewać,by ładnie grać. (nuty)

4..Zapoznajcie się z piosenką  ,,Skaczące Nutki"

     Może nauczycie się jej śpiewać.Naśladujcie tańczące nutki.   klik

5.Zobaczcie jak wygląda taka pięciolinia z nutkami  klik 

6.To inaczej gama  to,,rodzinka"nutek siostrzyczek. Mieszkają one na pięciolini Każda brzmi inaczej.

  Spiewamy je tak, jak byśmy wchodzili po schodach. Zbudujcie z klocków takie schody i wskazujcie je kolejno 

  śpiewając gamę. Posłuchajcie jak brzmi taki alfabet muzyczny   klik

7.Matematyczne nutki karta pracy-policz i pokoloruj   klik

8.Połączcie w pary instrumenty muzyczne.  klik

9.Na dobranoc wysłuchajcie pięknej bajki ,,Muzykanci z Bremy"   klik

       Miłej zabawy. Do jutra:)

 

 

     

      

 

 

 

13. 05 2020

WITAJCIE

Przed nami kolejny dzień wypełniony muzyką'

1.Na początek trochę ruchu przy piosence którą znamy    klik 

2.Teraz ćwiczenie umysłu:

 

Jest to zespół niemały,
mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.
Gdy wszyscy razem zaczynają grać,
to aż publiczność chce z foteli wstać. (orkiestra)

Zna go każde w przedszkolu dziecko, 

zawsze stoi przed swoją orkiestrą

i porusza drewnianą pałeczką. (dyrygent)

Dyrygenta wszyscy się słuchają,
tylko na nią patrzeć mają.
Dzięki tej drewnianej pałeczce
wszystko uda się w każdej pioseneczce. (batuta)

3.Posłuchajcie wiersza:

        ,,Czarodziejski koncert"

 

 Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,

wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.

Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,

a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.

 Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,

bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego…

Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,

wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.

Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.

Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania. 

Z tyłu siedzą srebrne flety; gdy w nie dmuchać, pięknie grają.

Za fletami złote trąbki – trąbią, ile siły mają.

Saksofony i klarnety tak dmuchają, że o rety!

Razem z nimi buczy tuba – bardzo duża, bardzo gruba. 

 A pośrodku wielki, czarny – to fortepian z klawiszami,

kiedy palce w nie uderzą, płyną dźwięki ponad nami.

Całkiem z tyłu wielkie bębny dudnią tak, że drży powietrze.

Jaki wielki, cudny koncert. Grajcie jeszcze, grajcie jeszcze!

      Postarajcie się odpowiedzieć na pytania.

 

O czym była mowa w wierszu? Co to są instrumenty?

O jakich instrumentach był wiersz?

Kto gra na instrumentach?

Jak nazywamy dużą grupę razem grających muzyków?

Gdzie orkiestra gra swoje koncerty?

Kto kieruje orkiestrą?

Co robi dyrygent?

4.Obejrzyjcie film edukacyjny.,,Orkiestra"    klik 

 Słuchaliście uważnie.Muzycy grali tam znany utwór Polonez Pan-Tadeusz

Do tego utworu już ćwiczylibyśmy kroki naszego POLONEZA na zakończenie roku

5.Dzisiaj poznamy literę H,h  Zobaczcie i posłuchajcie jak nazywa się instrument na którym tak pięknie gra dziewczynka

  Tak to HARFA     klik

6.Zobaczcie jak wygląda literka H,h ijakie wyrazy się na nią zaczynają   klik

7. Popracujcie na kartach pracy.    klik

8.Zabawcie się z rybką i pokolorujcie literę H  klik

                        Miłego dnia:)

  

12.05.2020r.

Witamy Was:)

1.Jaka pogoda była wczoraj.Zobaczcie jaką pogodę mamy dziś.

Wymieńcie swoim rodzicom zjawiska atmosferyczne jakie dostrzegacie na zewnątrz.

2.Na podstawie wczorajszych plansz i wizyty w szkole muzycznej    klik

 spróbujcie podzielić instrumenty muzyczne.

INSTRUMENT STRUNOWY- to instrument, którego źródłem dźwięku są napięte drgające struny (gitara,skrzypce.wiolonczela,fortepian)

INSTRUMENT DĘTY - to instrument muzyczny, w którym źródłem dźwięku jest drgający wewnątrz instrumentu słuppowietrza (puzon ,flet,trąbka)

INSTRUMENT PERKUSYJNY- to instrument w którym źródłem dźwięku jest drganie całości lub części instrumentu, które jest wywoływane uderzeniem odpowiedniej części instrumentu, pałką, dłonią lub też potrząsanie całym instrumentem. (bębenek, perkusja,marakasy, trójkąt)

 INSTRUMENT ELEKTRONICZNY- dźwięk emitowany jest przez głośnik.(gitara elektryczna,syntezator)

3. Pobawcie się przedmiotami,które możecie znależć w domu.Mogą naśladować fajne instrumenty i